Blizzard anulował swoją nową produkcję MMO, znaną do tej pory pod roboczym tytułem Titan - informuje Polygon.

1
Tymczasem World of Warcraft ma się dobrze. W tym roku gra obchodzi swoje dziesięciolecie

Deweloperzy zajmowali się projektem od kilku lat. W ubiegłym roku powiadomiono, że prace nad tytułem „zresetowano”. Na temat gry nie wiadomo praktycznie nic, poza tym, że miał być produkcją sieciową. Titan nigdy nie został oficjalnie zapowiedziany, choć projektanci wspominali o nim w wywiadach.

- Stworzyliśmy World of Warcraft i byliśmy pewni, że wiemy jak tworzyć MMO - powiedział współzałożyciel i prezes Blizzard, Mike Morhaime.

- Zaczęliśmy więc prace nad tym niezwykle ambitnym projektem. Okazało się jednak, że coś poszło nie tak.

Morhaime stwierdził, że deweloperzy nie byli zadowoleni z efektów procesu produkcyjnego.

- Zabrakło frajdy. Zabrakło pasji. Postanowiliśmy zastanowić się dłużej nad tym, co robimy i zadać sobie pytanie, czy to naprawdę gra, którą chcemy stworzyć. Odpowiedź brzmiała: „Nie”.

Chris Metzen, odpowiedzialny w Blizzard Entertainment za rozwój marek i dział scenariuszy, określił decyzję o anulowaniu Titana jako „potworną”. Zaznaczył jednak, że „istotne jest, by wiedzieć, kiedy z czegoś zrezygnować”.

- Zaczęliśmy tracić perspektywę i trochę się pogubiliśmy. Musieliśmy się zatrzymać i przemyśleć dlaczego w ogóle nad tym pracujemy.

Przedstawiciele studia nie ukrywają, że głównym powodem rozpoczęcia prac nad grą Titan był ogromny sukces World of Warcraft - produkcji MMO popularnej do dziś.

Deweloperzy zaczęli jednak zadawać sobie pytania.

- Czy naprawdę jesteśmy firmą od MMORPG? - pomyślał głośno Metzen.

- Nie chcemy identyfikować się z jednym gatunkiem. Chcemy po prostu tworzyć świetne gry - odpowiedział Morhaime.

Ostatecznie zdecydowano, że lepiej anulować projekt niż ryzykować utratę zaufania fanów i pogorszenie relacji z odbiorcami.

Jednocześnie twórcy nie wykluczyli, że nigdy już nie wydadzą gry MMO. Nie chcą jednak zajmować się takim tytułem obecnie - oczywiście nie dotyczy to stałego rozwijania i wspierania World of Warcraft.

Deweloperzy zasugerowali, że obecne skupienie się studia na mniejszych projektach miało pewien wpływ na rozwój sytuacji z Titanem. Zrozumieli, że nie muszą zawsze zajmować się projektami na wielką skalę.

- Możemy po prostu być kim chcemy i inspirować różne grupy wewnątrz studia do kreatywnych eksperymentów, by mieć szansę zaskoczyć odbiorców - powiedział Metzen. - Może te projekty nie muszą wcale być wielkimi, kolosalnymi grami.

Reklama

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Mateusz dołączył do zespołu w 2013 roku. Jest z-cą redaktora naczelnego, opiekuje się naszym kanałem YouTube, przygotowuje artykuły i recenzje, a czasami także poradniki. Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych.

Więcej artykułów od Mateusz Zdanowicz

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały