Producent PlayStation - firma Sony - czterokrotnie zwiększył straty, jakie planuje zanotować w tym roku fiskalnym. Problemem jest słaba sprzedaż smartfonów.

1
Kaz w przeszłości zarządzał Sony Computer Entertainment

„Osłabienie dobrej woli w segmencie mobilnej komunikacji” - jak barwnie opisuje korporacja - doprowadziło do kolejnego pogorszenia kondycji rodziny urządzeń Xperia, które już wcześniej nie radziły sobie najlepiej.

Konkretnie mowa o dodatkowych stratach na poziomie 180 miliardów jenów, czyli około 1,7 mld dol. W lipcu Sony spodziewało się straty w wysokości 50 mld jenów w roku fiskalnym, czyli do końca marca 2015 r. Teraz suma ta wzrosła więc do 230 mld (ok. 2,1 mld dol.). Strata operacyjna netto wyniesie według najnowszych prognoz ok. 373 mln dol. Pierwotnie spodziewano się zysków.

Dział PlayStation - wspierany świetną sprzedażą PS4 - radzi sobie dobrze, czego nie można jednak powiedzieć o całej korporacji, działającej w wielu różnych segmentach związanych z elektroniką użytkową czy ubezpieczeniami. Posadę dyrektora generalnego przejął w 2012 roku Kazuo Hirai, obiecując powrót do zysków.

Agencja Reutera sugeruje, że Xperia traci zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, ponieważ nie jest dostępna w ofercie firmy T-Mobile, czyli czwartej największej sieci komórkowej w USA. Sony planuje zmniejszyć liczbę modeli ze „średniej półki” i skupić się na tych najbardziej zaawansowanych i najdroższych. Ostatnio zapowiedziano nawet, że nowe smartfony otrzymają wsparcie dla funkcji Remote Play z PlayStation 4 i PS Vita.

2

Reklama