Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy inFamous wyjaśniają przyrost FPS w nowym DLC do gry

First Light działa szybciej niż Second Son.

Testy dodatku inFamous: First Light ujawniły ciekawostkę: samodzielne DLC działa zauważalnie szybciej niż podstawowe Second Son, a średni przyrost wynosi około 12 procent.

Chcieliśmy poznać przyczyny takich rezultatów. Czy mniejsza skala dodatku pozwoliła zwiększyć liczbę klatek na sekundę? Czy Sucker Punch zoptymalizowało silnik? Czy podobne usprawnienia mogą trafić w przyszłości do Second Son? Przedstawiciele Digital Foundry poprosili twórców o wyjaśnienia.

„W First Light wprowadziliśmy kilka optymalizacji w cieniowaniu, co przyśpieszyło działanie” - odpowiedział jeden z deweloperów. „Dwie największe modyfikacje wprowadzono w cieniowaniu fal wody oraz w kodowaniu/dekodowaniu wektorów w buforze geometrycznym. Dodatkowo duże znaczenie miał brak większych fortyfikacji sił DUP z Second Son.”

InFamous korzysta na PlayStation 4 z cieniowania bazującego na fizyce, gdzie różne komponenty sceny, jak właściwości powierzchni i ich interakcja ze światłem, przekazywane są do bufora geometrycznego przed renderowaniem. Wygląda na to, że usprawnienie tego elementu przekłada się na znaczny wzrost wydajności. Choć pomaga brak umocnień DUP, to różnice w liczbie klatek na sekundę widać także w momentach, gdy sił przeciwnika nie ma na ekranie w Second Son.

Podróż po wirtualnym Seattle demonstruje lepsze działanie First Light w podobnych sytuacjachZobacz na YouTube
First Light Second Son
Najniższa wartość FPS 33 FPS 28 FPS
Najwyższa wartość FPS 49 FPS 45 FPS
Średnia wartość FPS 40,36 FPS 35,92 FPS

Czy usprawnienia mogą pojawić się w przyszłości także w podstawowej grze? Teoretycznie jest to możliwe, ale logistyka takiego przedsięwzięcia czyni proces mało prawdopodobnym.

„Jeśli mowa o aktualizacji Second Son, to ewentualna łatka miałaby rozmiar około 60 procent całej gry, czyli wiele gigabajtów” - wyjaśnia Sucker Punch. „To wynik implementacji cieni wewnątrz miasta, w miejscach, do których bezpośrednio się odnoszą. Nie możemy przez to zaktualizować tylko samego silnika.”

Czy rozgrywka w First Light zyskuje dzięki dodatkowej wydajności? Ogólnie rzecz biorąc, przyrost pięciu klatek na sekundę w przypadku tytułu działającego z odblokowanym licznikiem FPS nie jest natychmiastowo widoczny, ze względu na nieregularne występowanie. Korzyści uwidaczniają się, gdy silnik jest pod dużym obciążeniem - First Light spada poniżej 30 FPS rzadziej niż Second Son. Zmianę widać wyraźniej, gdy włączymy opcjonalną blokadę do 30 klatek - akcja staje się stabilniejsza.

Zmiany są więc subtelne, lecz znaczące. Demonstrują, jak ważna może być dodatkowa optymalizacja silnika. Nie wspominając już o prezentacji możliwości utalentowanego zespołu deweloperów w połączeniu z raczkującym jeszcze PlayStation 4.

Testy First Light w kilku fragmentach z rozgrywkiZobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

inFamous: First Light

PS4

inFamous: Second Son

PS4

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze