Szef działu Xbox uważa, że klatki na sekundę są ważniejsze niż rozdzielczość

Spencer: „Nie chcę, żeby chodziło o cyfry”.

Phil Spencer - szef działu Xbox w Microsofcie - wypowiedział się na temat popularnego ostatnio tematu rozdzielczości i różnicy w oprawie graficznej na obu konsolach nowej generacji.

1
Phil Spencer

- Wykonaliśmy sporo pracy z naszymi partnerami i ciągle rozwijamy nasze narzędzia deweloperskie - przyznał menedżer w rozmowie z serwisem CVG.

- Ogłosiliśmy, że Destiny będzie miało taką samą rozdzielczość i liczbę klatek na sekundę na Xbox One i PS4. Lista gier jest długa. Osiągnięcie równości z naszymi partnerami było ważne.

- Ale ostatecznie nie chcę, żeby chodziło o cyfry. 1080p to nie jest jakieś mityczne, perfekcyjne rozwiązanie. Liczba klatek na sekundę ma w mojej opinii dużo większe znaczenie dla rozgrywki.

Spencer zauważył także, że ważne jest połączenie obu tych wartości, co z odpowiednim stylem graficznym może dać dobre rezultaty. Jako przykład podał The Order: 1886, wyświetlane na PS4 w 1920×800, z filmowymi „paskami” na górze i na dole ekranu.

- Patrzę na gry typu The Order: 1886, gdzie wybrali inną rozdzielczość. Podoba mi się ten wybór, jest interesujący - przyznał.

- Chcę dać artystom narzędzia i nie twierdzić, że jest jakaś matematyczna odpowiedź na rozdzielczość i liczbę klatek w grach, bo takiej odpowiedzi nie ma.

- W przypadku niektórych gatunków, jak gry wyścigowe, osiągnięcie 1080p/60 FPS jest ważne. Ale są też inne gatunki, gdzie moce obliczeniowe przeznaczyłbym chętniej na więcej efektów graficznych czy lepsze oświetlenie. Muszę dać deweloperom narzędzia.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (10)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami