Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Główny inżynier do spraw grafiki opuszcza studio Crytek na rzecz id Software

Tiago Sousa zajmie się Doom i idTech 6.

Crytek boryka się w ostatnich tygodniach z kłopotami finansowymi, a w firmie panuje podobno nie najlepsza atmosfera. Nie powinny więc dziwić rezygnacje pracowników.

Kilka dni temu studio opuścił Tiago Sousa, zajmujący ważne stanowisko głównego inżyniera do spraw oprawy graficznej w dziale badań i rozwoju. Pozycja jest o tyle istotna, że kondycja Cryteka polega w dużej mierze na sprzedaży licencji na silnik CryEngine.

Deweloper potwierdził na Twitterze, że przechodzi do id Software, gdzie zajmie się produkcją nowej odsłony serii Doom oraz napędzającą ten tytuł technologią - id Tech 6.

Jak informowaliśmy już w czerwcu, Crytek boryka się w ostatnim okresie ze sporymi problemami, szczególnie w brytyjskim oddziale, odpowiedzialnym za Homefront: The Revolution. Swoje stanowisko opuścił szef tego studia, a z pracy zrezygnował reżyser produkcji.

Deweloperzy z Crytek UK otrzymują nieregularne wypłaty, a nawet nie przychodzą do pracy. Problemem jest między innymi nieudana koncentracja wysiłków na rynku Free to Play oraz małe zainteresowanie wspomnianym silnikiem CryEngine.

W podobnej sytuacji jest jednak samo id Sofware, choć w tym przypadku nie ma mowy o problemach finansowych. Studio opuścili ostatnio kluczowi pracownicy, jak John Carmack, dyrektor kreatywny Matt Hooper czy dyrektor generalny i prezes - Todd Hollenshead.

Cover image for YouTube videoDOOM Teaser

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

DOOM (2016)

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze