Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsze szczegóły na temat nowego Doom

Bez regeneracji zdrowia, ale z podwójnymi skokami i strzelbą.

Id Software ujawniło pierwsze szczegóły na temat nowej odsłony legendarnej serii strzelanek Doom.

Detale pochodzą z imprezy QuakeCon, ale materiał wideo z gry prezentowano wyłącznie dla odwiedzających. Jak informuje serwis Polygon, całość działa na silniku id Tech 6 i zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

W nowym Doomie będziemy mogli przemieszczać się po mapach także za pomocą podwójnego skoku, a tryb wieloosobowy będzie „szybki i bazujący na rywalizacji” - zauważa Rock, Paper, Shotgun.

W dowolnym momencie możemy przenosić wszystkie bronie, a ich zmiana odbywa się za pomocą okrągłego menu - jego włączenie spowalnia upływ czasu. Nie zabraknie oczywiście strzelby, piły motorowej, wyrzutni rakiet i karabinu plazmowego.

Punkty życia nie będą odnawiały się automatycznie, a duże znaczenie twórcy położą na walkę wręcz. Uczestnicy QukeConu mówią o możliwości rozczłonkowania wrogów i wykorzystaniu urwanej ręki do obejścia systemu zabezpieczeń. Przeciwników potniemy piłą w dowolny sposób.

Gra zadziała podobno w rozdzielczości 1080p, przy 60 klatkach na sekundę, a poziom prezentowany na imprezie wyglądał na liniowy.

Pete Hines z Bethesdy potwierdził, że prace nad poprzednią wersją produkcji zostały przerwane i rozpoczęte od nowa, ponieważ nie uzyskano wymaganej jakości. Kwestią otwartą pozostają problemy id Software i ostatnie odejścia pracowników, z Johnem Carmackiem na czele.

Zobacz na YouTube

Read this next