Wiedźmin 3: Dziki Gon - wszystko, co wiemy

Otwarty świat, powrót bohaterów z sagi, polowanie na potwory.

Najpopularniejszy wiedźmin świata powróci w trzeciej odsłonie uznanego cyklu od CD Projekt RED. Dziki Gon będzie „zakończeniem trylogii Geralta”, ale deweloperzy nie mają zamiaru porzucić uniwersum. Niewykluczone, że w przyszłości doczekamy się gry z nowym bohaterem.

scw
Pomóc, czy zignorować? Powrócą moralne dylematy.

Wydaje się, że Wiedźmin 3 będzie najmocniej powiązany z sagą Andrzeja Sapkowskiego. Bohater odzyskał pamięć, wyruszy śladem Dzikiego Gonu - oddziału upiorów porywających ludzi - w poszukiwaniu „popielatowłosej dziewczyny”. Oczywiście nie ma wątpliwości, że chodzi o Ciri. Gracze w końcu spotkają też wirtualną Yennefer - jedyną prawdziwą miłość Geralta.

Scenarzyści obiecują, że nikt nie będzie miał problemów ze zrozumieniem historii, nawet, jeżeli nie czytał powieści i opowiadań. W grze pojawi się stosowne wprowadzenie fabularne. Nie wszystkie postacie znane będą z kart książek, niektóre pojawią się na drodze Geralta po raz pierwszy - choćby tajemniczy człowiek w żelaznej masce, którego można dostrzec w jednym ze zwiastunów.

Otwarty świat

Najważniejszą nowością w trzeciej części Wiedźmina będzie otwarta struktura świata. Koniec z liniowymi czy pół-otwartymi lokacjami. Projektanci przygotowują rozległe tereny. Podczas eksploracji nie będą nam co chwilę przeszkadzać niewidzialne, sztuczne ściany. Bohater w końcu nauczy się poruszać jak należy - przeskoczy przez płot czy strumyczek, wdrapie się na skałę. Będzie mógł nawet zanurkować.

„Głównym sposobem unikania ciosów będą wiedźmińskie piruety.”

Udostępniony obszar ma być ogromny. Konkretnie - nawet czterdzieści razy większy, niż świat Wiedźmina 2. Gracze odwiedzą archipelag Skellige, wyniszczoną wojną północną Temerię zwaną Ziemią Niczyją oraz wielkie miasto Novigrad. To trzy główne lokacje, o których często wspominają deweloperzy, ale niewykluczone, że możliwa będzie eksploracja innych miejsc. Potwierdzono chociażby, że udamy się do uniwersyteckiego Oxenfurtu. Być może trafimy do Brokilonu - lasu driad. Najnowszy zwiastun gry wskazuje również, że przynajmniej na moment Geralt wpadnie do Wyzimy.

Warto wspomnieć, że granice polityczne będą wyglądać nieco inaczej, niż w powieściach. Akcja Dzikiego Gonu rozegra się po udanej ofensywie cesarstwa Nilfgaardu na Królestwa Północy.

W przemieszczaniu się po wielkim świecie pomoże wierny wierzchowiec. Możliwe będzie zdobywanie różnych rodzajów koni, jednak zgodnie ze zwyczajem, wiedźmin nazwie każdego imieniem „Płotka”. Skorzystamy także z małych łodzi, choćby po to, by przemieszczać się między wyspami Skellige. Życie ułatwi system szybkiej podróży - można będzie przenieść się do dowolnego miejsca, o ile wcześniej odkryliśmy je w tradycyjny sposób.

RPG nowej generacji

Zwiastuny Wiedźmina 3 ukazują próbki imponującej oprawy graficznej. CD Projekt RED stara się, by gracze otrzymali najładniejsze RPG na rynku. Gra nie trafi na PS3 i Xbox 360, dzięki czemu twórcy mogą w pełni wykorzystać moc najpotężniejszych komputerów i konsol nowej generacji.

Poza dopracowanymi efektami i technologicznymi trikami upiększającymi grę, dla projektantów niezwykle ważne jest przywiązanie do detali. Zaimplementowany zostanie nowy system mimiki twarzy, a w rezultacie otrzymamy o wiele szerszy wachlarz emocji postaci niż w poprzednich częściach.

Różne części stroju i wyposażenia będą poruszać się niezależnie od siebie dzięki nowym metodom renderowania. Stworzono specjalne narzędzie do projektowania lasów, dzięki któremu będą one realistyczne, a przyroda realistycznie zareaguje chociażby na różne efekty pogodowe.

Gra zadziała na PlayStation 4 w rozdzielczości 1080p, prawdopodobnie przy 30 klatkach na sekundę. Deweloperzy chcą osiągnąć identyczny rezultat na konsoli Xbox One. Co ciekawe, podczas czerwcowej konferencji Microsoftu na targach E3 zaprezentowano Wiedźmina 3 uruchomionego właśnie na Xbox One, gdy działał jeszcze w rozdzielczości 900p.

Polowanie na potwory

Dziki Gon pozwoli Geraltowi w większym stopniu skupić się na wiedźmińskim rzemiośle. Polowanie na przeróżne monstra ma być bardziej istotnym i rozbudowanym elementem, niż w poprzednich odsłonach cyklu. Twórcy podkreślają, że wygląd większości stworów zainspirowała słowiańska mitologia.

„Wydaje się, że Wiedźmin 3 będzie najmocniej powiązany z sagą Andrzeja Sapkowskiego.”

mapa
Kolorem czerwonym oznaczone są lokacje, których obecność w grze potwierdzili twórcy lub materiały wideo. Co istotne - deweloperzy podkreślili niedawno, że nie ujawnili jeszcze wszystkich miejsc, które odwiedzimy.

Dodatkową wiedzę na temat potworów zdobędziemy w trakcie rozmów, bądź też poprzez lekturę odpowiednich książek. Dzięki takim informacjom nasz bestiariusz zostanie rozbudowany, a bohater zyska nowe możliwości w walce - będzie mógł na przykład odciąć konkretną część ciała bestii, albo szybko zlokalizuje czuły punkt.

Deweloperzy przebudowali system walki. Będzie bardziej płynny, atak przerwiemy w dowolnym momencie. Wprowadzony został nowy sposób namierzania wrogów, którzy umożliwi dynamiczne i naturalne zmienianie celu. Możliwości przewrotów zostaną ograniczone, a głównym sposobem unikania ciosów będą wiedźmińskie piruety. Zwiększona została też oczywiście liczba animacji i póz Geralta.

W trakcie starć pomożemy sobie magicznymi znakami, petardami, pułapkami, a także podręczną kuszą. Okazuje się także, że możliwe będzie zadawanie ciosów z grzbietu wierzchowca. Bohater wykorzysta również elementy otoczenia - na przykład gniazdo os, które zrzuci na przeciwnika.

Premiera

Finałowy epizod przygód Geralta miał zadebiutować jeszcze przed końcem bieżącego roku, premierę jednak opóźniono.

- Zdecydowaliśmy się na niewielkie przesunięcie premiery. Decyzja zarządu była jednogłośna. Grę mogliśmy wydać w tym roku, ale uznaliśmy że przy tak wysokiej stawce o jaką gramy, dodatkowy czas pozwoli na dopracowanie każdego szczegółu - mówił w marcu prezes spółki CD Projekt, Adam Kiciński.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się 24 lutego 2015 roku. Produkcja trafi na PC, PlayStation 4 oraz konsolę Xbox One. Nawet podstawowe wydanie zostanie wzbogacone wieloma dodatkami - ścieżką dźwiękową, kompendium z informacjami o świecie gry, mapą i zestawem naklejek.

Ceny sugerowane to 139,90 zł za edycję na PC i 219,90 zł za wersję konsolową.

Najważniejsze materiały wideo:

Poniżej umieszczamy najważniejsze zwiastuny gry opublikowane przez CD Projekt RED. To zarówno imponujący renderowany trailer wyreżyserowany przez Tomasza Bagińskiego, a także materiał prezentujący ponad pół godziny rozgrywki.

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami