Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Główny projektant Payday 2 i Battlefielda 3 zakłada własne studio niezależne

David Goldfarb ma dość „AAA”.

David Goldfarb - główny projektant kooperacyjnej strzelanki Payday 2 - postanowił opuścić studio Overkill Software i założyć w Sztokholmie własną firmę niezależną.

Doświadczony deweloper ma w CV wiele dużych produkcji, jak Battlefield 3, seria Bad Company czy Mirror's Edge. Pracował nie tylko w EA DICE, ale także w Guerrilla Games, w okresie powstawania Killzone 2.

- Postanowiłem ruszyć naprzód - przyznaje Goldfarb w rozmowie z serwisem Polygon. - Pozostaję w dobrych stosunkach [z Overkill - dop. red.] i są oni na dobrej pozycji, by odnieść sukces. Idzie im dobrze. To po prostu jeden z tych przypadków, gdzie robiłem gry już przez długi czas.

- Wiedziałem, że zawsze chciałem stworzyć coś swojego. Nie ma znaczenia, z kim pracuję: nigdy nie chciałem produkować tytułów dla innych osób, nie ważne, jak są dobre.

Deweloper nie podaje jeszcze szczegółów na temat nowego studia, składającego się obecnie z czterech osób. Trwają wczesne prace koncepcyjne nad nowym projektem z gatunku RPG.

- Porzucam AAA. Payday 2 nie było AAA, ale miało taką sprzedaż - dodaje Goldfarb. „AAA” to potoczne określenie na największe produkcje w branży. - Chcę znaleźć gatunki, które mogę na nowo zdefiniować. Aby tego dokonać, nie mogę pracować z ludźmi tak jak wcześniej.

- Żadnego MOBA, komiksowej czy pikselowej oprawy. Tego nie zrobię. Nie ma w tym nic złego, ale to nie dla mnie. Kocham gry fabularne, więc właśnie takim tytułem się zajmę - dodaje.

Read this next