Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cliff Bleszinski o Bluestreak, Free to Play i studiu Boss Key Productions

Pierwsza grafika koncepcyjna z gry.

W ubiegłym tygodniu popularny producent Cliff Bleszinski założył nowe studio - Boss Key Productions - i zapowiedział pierwszy po dłuższej przerwie tytuł: darmową strzelankę Bluestreak na PC, powstającą we współpracy z koreańskim Nexon.

Szybki rozwój wydarzeń wywołał oczywiście lawinę pytań ze strony graczy. Deweloper postanowił odpowiedzieć na część z nich za pośrednictwem serwisu społecznościowego Reddit.

Jednym z zastrzeżeń części zainteresowanych jest dystrybucja w modelu Free to Play, wywołująca nienajlepsze skojarzenia, z nielicznymi wyjątkami.

To chyba nie jest okładka gry

Bleszinski zapewnił, że jego nowy tytuł będzie w całości oparty na umiejętnościach zawodników, a nie na kupowanych przedmiotach. Docenił także, że każdy gracz będzie mógł po prostu „wskoczyć” do zabawy.

„To strzelanka, więc chcę, by osoba nie zamierzająca wydać żadnych pieniędzy mogła pokonać pracownika funduszu inwestycyjnego, wydającego kasę na wszystkie gadżety” - napisał twórca serii Gears of War, ale nie podał żadnych szczegółów na temat transakcji cyfrowych.

W znalezieniu odpowiedniego balansu między dobrą zabawą i opłatami pomoże właśnie firma Nexon.

„Gdy do mnie zadzwonili, zaśmiałem się: »kolesie od pieprzonego Maple Story?« - wspomina Bleszinski. „Ale potem spotkałem się z Min Kinem, szefem amerykańskiego oddziału, a następnie z prezesem całej firmy. Zobaczyłem, w jakim idą kierunku: nowa gra Briana Reynolda, Robotaki, Splash Damage... Rozmawiałem z zachodnimi deweloperami, współpracującymi z Nexon.”

„Wszyscy mieli wspaniałe opinie do przekazania. Powiedzieli, że pozwolą stworzyć grę bez ingerowania, a w odpowiednim momencie pomogą z transakcjami cyfrowymi.”

Zapytano także o decyzję o wydaniu gry wyłącznie na PC. Twórca odparł, że to właśnie na komputerach osobistych tworzą się największe społeczności i dotrzeć można do największej grupy odbiorców. Tytuł musi też być odpowiednio zoptymalizowany, „wyglądać fantastycznie i działać nawet na kartoflu” - zauważa deweloper.

Boss Key Productions nie ma planów na przygotowanie rozbudowanej fabuły, ale świat gry będzie pełen szczegółów i mniejszych historii oraz opowieści.

Studio składa się obecnie z kilkunastu pracowników, z doświadczeniem zbieranym w Epic Games, Ubisofcie czy Activision.

„Celem jest 15-20 osób w pierwszym roku” - dodaje Bleszinski. Cel na przyszłość to 60-70 deweloperów i „tony zewnętrznych kontraktów”.

Pierwsza grafika koncepcyjna Bluestreak

Read this next