Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Niezależne Rust powstanie od nowa

„Podjęliśmy sporo głupich decyzji, gdy nie wiedzieliśmy jeszcze, jaką robimy grę.”

Niezależna gra Rust, opowiadająca o sztuce przetrwania w trudnych warunkach, przestała być aktualizowana na Steamie. Twórcy z niezależnego Facepunch Studios postanowili zacząć produkcję od początku.

- W starym kodzie znaleźć można mnóstwo głupich decyzji - mówi założyciel firmy, Garry Newman, w rozmowie z serwisem PCGamesN. - To prawdopodobnie niesprawiedliwa ocena. Podjęliśmy sporo głupich decyzji, gdy nie wiedzieliśmy jeszcze, jaką robimy grę.

Rust świeciło triumfy w programie Early Access na Steamie od dnia debiutu, niemal co tydzień lądując w pierwszej dziesiątce najchętniej sprzedawanych produkcji.

Newman - znany najlepiej jako twórca Garry's Mod - zauważa jednak, że podstawy projektu zapożyczono z nieopublikowanego nigdy prototypu pod tytułem Cash4kills, a pozostałości po starym kodzie powodują kolejne problemy.

- Wiele integralnych dla Rust systemów składa się z trzech tysięcy linii kodu, kiedy mogłoby ich być sto - wyjaśnia deweloper. - Więc przy dokonywaniu dowolnej zmiany trzeba sprawdzić, jak działa pięć różnych systemów, których wcale nie potrzeba. Następnie wprowadzamy modyfikację i psują się cztery systemy, które nie mają z nią nic wspólnego.

Posiadacze gry mogą wybrać podczas uruchamiania, czy chcą włączyć starą wersję, czy też wolą nową, eksperymentalną i niestabilną.

Celem Rust jest eksploracja i przetrwanie, z dużą swobodą rozgrywki. Postacie muszą polować i budować własne schronienia, a czas nie zatrzymuje się po opuszczeniu serwera, więc częstym widokiem po ponownym zalogowaniu się jest ograbiony szałas czy dom. Pierwszy milion egzemplarzy sprzedano już po dwóch miesiącach.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Rust

PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze