Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gracze krytykują konwersję Wiedźmina 2 na system operacyjny Linux

CD Projekt obiecuje „łatkę”.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zadebiutowało w maju na systemie operacyjnym Linux, w Edycji Rozszerzonej. Okazało się, że „konwersja” nie jest do końca tym, co standardowo kryje się pod takim określeniem.

Jak zauważa autor bloga PandoraLive, CD Projekt Red zdecydowało się po prostu na użycie zewnętrznej biblioteki, która ułatwia włączanie gier z innych systemów na Linuksie - Eon od Virtual Programming. Ta sama firma odpowiadała wcześniej za port na komputery Mac.

W przypadku Linuksa efektem są jednak problemy z płynnością rozgrywki czy sterownikami (karty AMD w ogóle nie są wspierane). Całość działa podobno znacznie wolniej niż na „standardowym” programie WINE, umożliwiającym emulowanie gier z Windowsa.

„Jeśli twoja implementacja jest gorsza niż darmowa i otwarta alternatywa, coś jest nie tak” - zauważa blog PandoraLive.

„Może problem leży po obu stronach. CDPR nie przekazało jasno planów dla Linuksa i nie przeprowadziło otwartych testów przed premierą” - dodaje użytkownik Linux.PlayX na forum Steama.

„Virtual Programming mogło wydać nową wersję zbyt szybko i bez wystarczających testów, a my - użytkownicy - nie widzieliśmy oznak, że Wiedźmin 2 nie będzie natywną konwersją.”

„Są różne powody, dla których natywna konwersja w stu procentach nie jest możliwa: zastosowane programy, ograniczenia finansowe, techniczne i tak dalej” - wyjaśnia na Steamie „jaycee1980”, jeden z pracowników Virtual Programming.

„Nie oznacza to, że nienatywna konwersja zawsze będzie gorsza. Alternatywą jest brak jakiejkolwiek konwersji” - dodaje.

Twórcy oryginalnej edycji gry przyznają, że powierzyli prace nad konwersją innej firmie. Zapowiadają też, że odpowiedzą na najczęściej zgłaszane problemy.

„Tak, za port odpowiedzialna jest zewnętrzna firma, z którą jesteśmy cały czas w kontakcie. Zawsze staramy się trzymać rękę na pulsie i słuchać tego, co mówi społeczność. Niezależnie od tego, czy chodzi o Wiedźmina 2, Wiedźmina 3, planszówkę czy komiksy” - komentuje przedstawiciel CD Projektu w oświadczeniu dla Eurogamer.pl.

„Jest zupełnie nie w naszym stylu zostawić graczy samymi sobie, więc te problemy, które są nam najczęściej zgłaszane zostaną w najbliższej przyszłości zaadresowane. Słowem, mówiąc krótko, pracujemy nad odpowiednim patchem.”

Wiedźmin 2 debiutował w Edycji Rozszerzonej w kwietniu 2012 roku, na PC i Xboksie 360. Kilka miesięcy później grę wydano także na system napędzający komputery Apple - Mac OS X.

W lutym tego roku Marcin Iwiński - współzałożyciel CD Projektu - przyznał w jednym z wywiadów, że firma rozważa przygotowanie konwersji Wiedźmina 3 i Cyberpunk 2077 na system Linux, jeśli SteamOS od Valve okaże się być sukcesem.

Zobacz na YouTube

Read this next