Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projektu przyznał w rozmowie z Eurogamerem, że jest cień czasy, iż trzecia część serii Wiedźmin będzie działała lepiej na PlayStation 4 niż na Xbox One.

Menedżer zauważył jednak, że obecnie trwają intensywne prace nad optymalizacją i ostatnie przesunięcie premiery o cztery miesiące ma właśnie dać twórcom więcej czasu na dopracowanie szczegółów.

- Nadal staramy się wycisnąć ostatnie soki z konsol i Microsoft wspiera nas w tych staraniach - przyznał. - Dyskutowaliśmy wewnątrz studia na temat 720p i 1080p. Poprosiłem specjalistów od technologii o wyjaśnienie sytuacji i wysłali mi skomplikowane wykresy, przy jakim rozmiarze ekranu i odległości od telewizora gracz zauważy różnicę.

- To bardziej materiał dla ludzi od marketingu. Kwestia ta jest teraz bardzo ważna dla Sony, co skrupulatnie wykorzystują. Dla graczy ma to mniejsze znaczenie.

- Na pewno staramy się osiągnąć maksimum możliwości na każdej z platform, ponieważ to ważny element Wiedźmina - dodał Iwiński. - Czy będą duże różnice? Nie wydaje mi się. Jeśli będą jakiekolwiek, to minimalne.

Współzałożyciel CD Projektu przyznał, że największy potencjał posiadają oczywiście komputery PC, przekraczające możliwości konsol z racji otwartej natury. Zapewnił także, że studio nie zamierza ograniczać jednej z wersji konsolowych, by obie wyglądały identycznie.

- Właściciele platform wspierają nas, by udało się maksymalnie wykorzystać potencjał ich sprzętu. Ograniczanie czegokolwiek z powodu układów biznesowych nie jest zgodne z naszymi wartościami.

Różnice między PlayStation 4 i Xbox One będą wynikały z opcji oferowanych przez kontrolery i inne aplikacje: Kinect, SmartGlass czy belka świetlna i panel dotykowy w przypadku DualShock 4. O ile te funkcje w ogóle zostaną wprowadzone.

- Spójrzmy na to z perspektywy graczy. Jeśli pytasz, czy kluczową opcją jest możliwość sterowania za pomocą tańców przed konsolą... - skomentował retorycznie Iwiński. - To moja odpowiedź. Wykorzystamy funkcje sprzętu, jeśli będzie to sensowne.

- Jeśli dana funkcja ma jakąś wartość, rozważymy ją - dodał Michał Platkow-Gillewski, dyrektor marketingu. - Jeśli to tylko ładny obrazek na pudełko, to zostanie pominięta.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się w lutym przyszłego roku.

Fragmenty rozgrywki z ostatniego E3. Może w tym roku zobaczymy coś nowego?

Reklama