Zenimax oskarża Johna Carmacka o korzystanie z technologii firmy w Oculus

Deweloper miał odejść z id Software wraz z oprogramowaniem.

John Carmack w listopadzie ubiegłego opuścił studio id Software, przechodząc do firmy Oculus VR, odpowiedzialnej za Oculus Rift. Właściciel id Software - Zenimax Media - oskarża dewelopera, że zabrał ze sobą technologie, które pomogły w rozwoju urządzenia rzeczywistości wirtualnej.

Dziennik The Wall Street Journal dotarł do korespondencji prawnej. „Tylko dzięki wysiłkom Carmacka, z wykorzystaniem technologii rozwijanej przez lata i należącej do ZeniMax, Luckey [Palmer - założyciel Oculus VR - dop. red] zamienił swój garażowy sen w działającą rzeczywistość” - czytamy w jednym z listów.

2

Jak można się domyślić, dodatkową kością niezgody jest przejęcie Oculus VR przez Facebook.

„Na długo przed transakcją, Luckey potwierdził na piśmie, że prawa własności intelektualnej do technologii należą do ZeniMax. Zgodził się ponadto, by nie dzielić się tą technologią z innymi podmiotami bez zgody” - czytamy w oświadczeniu Zenimax Media, opublikowanym przez serwis The Verge.

„Opatentowana technologia i wiedza Carmacka, powstałe podczas jego pracy w firmie podległej ZeniMax, a wykorzystywane teraz w Oculus, pozostają własnością ZeniMax.”

„ZeniMax i Oculus starali się wcześniej dojść do porozumienia, według którego ZeniMax otrzymałoby rekompensatę za własność intelektualną w postaci udziałów w Oculus VR, ale nie udało się osiągnąć ugody.”

„ZeniMax dostarczyło odpowiednie rozwiązania VR i inną pomoc Palmerowi Luckey'mu i innym pracownikom Oculus w 2012 i 2013 roku, by Oculus mógł stać się rzeczywistym produktem, lepszym od oferty konkurencji” - napisano dalej.

Warto zauważyć, że John Carmack współpracował z Oculus VR jeszcze zanim został oficjalnie pracownikiem tej firmy, zapewne za przyzwoleniem Zenimax Media. Możliwe, że właśnie w tym okresie opracował technologię, o której teraz mowa.

„ZeniMax wierzy, że rozwiązanie tej kwestii jest istotne i podejmie wszelkie konieczne działania do ochrony swoich interesów.”

Osobne stanowisko wystosowało także Oculus VR.

„To niefortunne, ale w przypadku tego typu transakcji pojawiają się ludzie z różnymi śmiesznymi i absurdalnymi żądaniami. Zamierzamy aktywnie bronić Oculus i naszych inwestorów.”

Facebook przejął Oculus VR za 2 mld dolarów w gotówce i akcjach, z dodatkowymi bonusami w planach, w zależności od wyników. Nie jest jeszcze jasne, czy sprawa trafi do sądu, czy zakończy się na ugodzie.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami