Bungie wyjaśnia brak Destiny na PC

„To nie takie proste...”

Już 9 września tego roku Destiny zadebiutuje w sklepach na całym świecie, ale tylko w wersjach PlayStation 3, PS4, X360 i Xbox One. Wielu graczy miało nadzieję postrzelać do kosmitów także za pomocą myszy i klawiatury, ale studio Bungie obecnie nie przewiduje takiej możliwości.

- Prawda jest bardziej skomplikowana - mówi w rozmowie z Eurogamerem Lars Bakken, odpowiedzialny za projektowanie. - To nie takie proste. Nie oznacza to automatycznie, że nie stanie się tak w przyszłości, ale na pewno nie stanie się tak teraz.

Bungie zatrudnia obecnie ponad 500 osób i własnoręcznie przygotowuje cztery wersje sprzętowe, nie decydując się na delegacje obowiązków do innych firm - jak było w przypadku Titanfall na X360.

- Konsole są dla nas ważne i na tym się koncentrujemy - dodał deweloper. - Wszystko robimy sami, to wielkie przedsięwzięcie. Nigdy czegoś takiego nie robiliśmy.

- Testujemy i staramy się grać na PlayStation 3, PS4, X360 i Xbox One, a to dużo pracy. Dodatnie do tego jeszcze jednej platformy jest po prostu szalone, nie do pomyślenia.

Stanowisko potwierdza Pete Parsons, odpowiedzialny za codzienne operacja studia.

- Myślę, że cztery platformy jednocześnie to całkiem dużo, biorąc pod uwagę fakt, że dotychczas byliśmy firmą koncentrującą się na jednym urządzeniu.

- Prawdą jest także to, że jesteśmy wielkimi fanami PC. Gramy we wszystko. Nie ma znaczenia, czy jest to telefon, PC czy konsola - gramy. I jest nas w studiu pięciuset, więc na pewno interesuje nas PC.

- Ale to dla nas duży i ambitny projekt. Już premiera na jednej konsoli jest wyzwaniem, a cztery naraz to zadanie, przed którym wcześniej nie stawaliśmy. Chcemy, by wszystko wyszło idealnie i nie zamierzamy podejmować dodatkowego ryzyka.

Persons wyjaśnia także, że przygotowanie „połączonego świata" sieciowej strzelanki na PC byłoby bardziej skomplikowane niż może się wydawać, ponieważ wszystkie wersje gry łączą się ze sobą i jednym uniwersum.

- To nie takie proste - mówi. - To jeden, centralny świat, bez względu na platformę, co wymaga intensywnego planowania. Szczerze mówiąc, nie mamy teraz czasu na to planowanie. Już samo budowanie gry na cztery platformy, w tym takie, na jakich wcześniej nigdy nie pracowaliśmy, jest dużym wyzwaniem.

Destiny nie ukaże się więc na PC razem z wersjami konsolowymi, ale co z możliwością konwersji w późniejszym terminie lub z następnymi odsłonami serii?

- Nie mogę się już doczekać naszych przyszłych rozmów na temat wersji PC - ucina tajemnicze Persons. - Kochamy PC, słyszymy te głosy. Sami zadajemy te pytania.

Reklama

Skocz do komentarzy (7)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (7)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami