Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft prezentuje „potęgę chmury” na PC, na przykładzie fizyki w grach

Wysadzony wieżowiec i 30 FPS.

Na kanale Arekkz Gaming w serwisie YouTube opublikowano prezentację Microsoftu, na której dwójka deweloperów demonstruje zastosowanie technologii serwerów rozproszonych w grach wideo.

Możliwości „chmury” przedstawiono na bazie symulacji fizyki podczas wysadzania wirtualnego wieżowca. Po jednej stronie ekranu komputer samodzielnie przelicza wszystkie wartości tysięcy obiektów, czego wynikiem jest znaczący spadek liczby klatek na sekundę.

Po chwili programiści przenoszą się na drugi PC, gdzie identyczne procesy wspomagane są „chmurą” obliczeniową Microsoftu - Azure - a płynność rozgrywki jest dużo większa.

Serwery rozproszone w grach wideo zaczęły pojawiać się wraz z debiutem konsoli Xbox One w ubiegłym roku. Najpierw stosowne funkcje pojawiły się w Forza Motorsport 5, a ostatnio także w strzelance Titanfall.

Posiadacze wtyczki Silverlight mogą także zapoznać się z całą konferencją Microsoftu, na oficjlanej stronie.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze