South Park: Kijek Prawdy - Poradnik

Poradnik do South Park: Kijek Prawdy: Opis przejścia gry, wszystkie sekrety i misje (100% ukończenia).

W darmowym poradniku i solucji do South Park: Kijek Prawdy znajdziesz wszystko, co jest niezbędne do rozpoczęcia przygody i ukończenia jej w stu procentach. Oprócz porad ogólnych i wskazówek związanych z walką znajdziesz też informacje związane z rozwojem i klasami postaci. W dalszej części poradnika przedstawiono opis wszystkich misji fabularnych i zadań pobocznych oraz przygotowano zestawienie sekretów - kluczy i chinpokomonów, a także spis wszystkich postaci, jakie mogą dołączyć do naszych znajomych na portalu społecznościowym.

Szukasz poradnika do najnowszej odsłony gry? Kliknij: South Park: The Fractured But Whole - Poradnik, Solucja.

Wprowadzenie

South Park: Kijek Prawdy - Walka, taktyka i mikstury
South Park: Kijek Prawdy - Klasy postaci i rozwój bohatera

Misje fabularne

South Park: Kijek Prawdy - Nowy
South Park: Kijek Prawdy - Do broni
South Park: Kijek Prawdy - Bard
South Park: Kijek Prawdy - Robi się późno, Kosmiczne Uprowadzenie
South Park: Kijek Prawdy - Pozyskaj nowych sojuszników
South Park: Kijek Prawdy - Zaatakuj szkołę, Pokonaj majtkowe gnomy
South Park: Kijek Prawdy - Zawieranie sojuszy, Och Kanada
South Park: Kijek Prawdy - Dokop Clyde'owi!, Zdrada od wewnątrz

Zadania dodatkowe

South Park: Kijek Prawdy - Człowieko-Niedźwiedzio-Świnia
South Park: Kijek Prawdy - Mongolski zatarg
South Park: Kijek Prawdy - Kwiatek dla księżniczki, Timmy Express, Faza 1
South Park: Kijek Prawdy - Zabawa w chowanego, Bezdomni, Znajdź Jezusa
South Park: Kijek Prawdy - Polowanie z Jimbem, Szczury w piwnicy, Zmarnowana skrytka
South Park: Kijek Prawdy - Paczka Pana Niewolnika, Zaginione bobeczki, Przywracanie równowagi
South Park: Kijek Prawdy - Wokół wulkanu, Ogrzyca, Magiczne pieśni, Łup nazizombiaków

Sekrety, osiągnięcia i trofea

South Park: Kijek Prawdy - Znajomi
South Park: Kijek Prawdy - Chinpokomony i klucze
South Park: Kijek Prawdy - Osiągnięcia i trofea

-

Kilka porad na początek zabawy.

Eksploruj wszystkie miejsca

Staraj się dokładnie badać wszystkie odwiedzane miejsca. Chodzi o zaglądanie we wszelkiego rodzaju zakamarki, otwieranie wszelkiego rodzaju szafek czy szuflad. W większości z nich znajdziesz drobne sumy pieniędzy oraz przydatne przedmioty pozwalające na przykład odnowić zdrowie czy ulepszyć ekwipunek. Większość miejsc, które możesz przeszukać lub otworzyć poznasz po klamkach w złotym kolorze.

W trakcie przemierzania świata rozmawiaj też ze wszystkimi napotkanymi postaciami. Z niektórymi nie będziesz mógł wejść w interakcje, ale nie zabraknie również osób, które po rozmowie dołączą do twoich znajomych lub zaproponują ci do wykonania jakieś zadanie.

Korzystaj z dostępnych narzędzi i magii

Z czasem powiększysz swoje możliwości o wiele przydatnych narzędzi oraz czarów. Dzięki nim możesz przeprowadzać wiele akcji umożliwiających docieranie w pewne miejsca lub ułatwianie sobie walki. Przykładowo, jeżeli widzisz na mapie błyskający przedmiot, a w pobliżu nie możesz wypatrzyć dojścia do jakiegoś miejsca, to spróbuj użyć na świecącym miejscu narzędzia Strzał. Dzięki niemu możesz na przykład zwolnić mechanizm blokujący jakąś drabinę.

Rozkaż kumplowi to z kolei narzędzie umożliwiające wydawanie rozkazów towarzyszącym nam kompanom. Butters może w ten sposób leczyć rannych towarzyszy, natomiast Kenny'emu umożliwia to prowokowanie niektórych strażników do zejścia z posterunku. Należy dodać, że korzystanie z tego rozkazu nie jest możliwe wszędzie, tylko w pewnych miejscach.

Czary umożliwiają z kolei ułatwienie sobie walki jeszcze zanim się rozpocznie. Jeśli skorzystasz z Prukoczaru na palącym się obiekcie, to doprowadzisz do eksplozji, która może od razu zabić znajdującego się obok wybuchu przeciwnika.

Aby wybrać narzędzie wciśnij odpowiedni klawisz (PC - Q, X360 - LB, PS3 - L1), a potem wciśnij i przytrzymaj klawisz służący do jego użycia (PC - F, X360 - LT, PS3 - L2). Identyczna zasada dotyczy rzucania czarów, tyle, że tutaj klawisze są nieco inne - wybór czaru (PC - E, X360 - RB, PS3 - R1) oraz rzucenie go (PC - G, X360 - RT, PS3 - R2).

Samych czarów możesz również używać podczas walki, jednak wtedy musisz korzystać z many. Więcej na ten temat w dziale Walka i Taktyka.

Uzupełniaj zapasy

Staraj się zawsze posiadać pełen zapas wszelkiego rodzaju „wspomagaczy", czyli produktów przydających się podczas walki. Chodzi między innymi o pożywienie przywracające zdrowie czy inne rzeczy umożliwiające odnowienie PIPY, poziomu many czy zniwelowania negatywnych efektów pokroju podpalenia lub wykrwawienia. Zapasy możesz odnawiać poprzez przeszukiwanie odwiedzanych miejsc oraz w niektórych sklepach.

Jak rozpędzić szczury?

W niektórych miejscach w mieście pewne ścieżki są blokowane przez stada szczurów, które zaczną cię gryźć, gdy się do nich zbliżyć. Jak się ich pozbyć? Wystarczy podejść i skorzystać z czaru Ryk Smoka.