Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Vanishing of Ethan Carter od Adriana Chmielarza odtworzy obiekty ze zdjęć

Twórcy obiecują niespotykany realizm.

Niezależny horror The Vanishing of Ethan Carter od Adriana Chmielarza i jego studia The Astronauts skorzysta z zaawansowanej technologii, dzięki której graficy mogą odtworzyć w grze rzeczywiste obiekty za pomocą szeregu fotografii.

Dzięki fotogrametrii i skomplikowanemu algorytmowi Scale Invariant Feature Transform (SIFT), nawet mały zespół deweloperów może wygenerować realistyczne modele.

„Wystarczy dostarczyć dobre zdjęcia z wszystkich stron obiektu, a otrzymamy identyczną replikę, w trzech wymiarach, pełnym kolorze, z ogromną liczbą detali” - napisał na oficjalnym blogu gry Andrzej Poznański, odpowiedzialny za oprawę graficzną, a także jeden z współzałożycieli The Astronauts.

Co więcej, takie generowanie przedmiotów czy budynków gwarantuje zachowanie wielu detali, które mogą ujawniać subtelne historie, na przykładzie poniższego kościoła.

„Podłoga może być bardziej starta przy drzwiach wejściowych lub w miejscu, gdzie nieustannie przesuwa się krzesła. Jedna z zewnętrznych ścian może być ciemniejsza, ponieważ jest częściej wystawiona na opady deszczu” - wyjaśnił.

„Mózg naturalnie wychwytuje, jeśli coś nie jest normalne. Tak jest też w grach wideo. Nawet na poziomie podświadomości, zauważymy wszystkie idealnie ułożone tekstury, równomiernie zużyte powierzchnie i plamy w złych miejscach.” Tu także ma pomóc zastosowana technologia, gwarantująca dużo bardziej wiarygodne wrażenia.

„Fotogrametria jest niesamowita. Tworzę gry od 20 lat, pracowałem ze wspaniałymi artystami przy wielkich tytułach, takich jak Bulletstorm czy Gears of War, więc trzeba przyznać, że grafika rzadko mnie zaskakuje. Ale to skanowanie fotografii to coś innego” - napisał Poznański.

„Tyle detali, zawiłości, ale co najważniejsze - wszystko ma sens. Pęknięcia, plamy, erozja - Matka Natura pracowała nad tymi modelami przez miliardy lat, więc porównywanie ich do pracy artystów, którzy mają na to kilka dni, jest niemal niesprawiedliwe.”

„W The Vanishing of Ethan Carter zobaczymy jedne z najbardziej realistycznych środowisk w historii gier wideo. Obiekty, które nie naśladują już rzeczywistości, ale są prawdziwe.”

Poniżej kilka przykładów zeskanowanych zdjęć, wraz z efektem końcowym w grze. Po wciśnięciu obrazka można nim swobodnie obracać i przybliżać.

The Vanishing of Ethan Carter ukaże się jeszcze w tym roku, tylko na PC.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The Vanishing of Ethan Carter

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze