1
Project Morpheus na obecnym etapie rozwoju

Sony oficjalnie ogłosiło Project Morpheus - zakładany na głowę zestaw rzeczywistości wirtualnej dla PlayStation 4. Obecnie urządzenie jest jeszcze w fazie prototypu, a producent planuje kolejne ulepszenia przed rozpoczęciem sprzedaży.

Morpheus do działania wymaga PlayStation Camera. Zestaw czujników śledzi ruchy i położenie głowy, by odpowiednio obracać trójwymiarowym obrazem, wyświetlanym przez gadżet.

Twórcy przygotowali także wsparcie dla PS Move, odtwarzając w grach ruchy rąk, co umożliwia na przykład „realistyczne” władanie mieczem. Dźwięk wydobywa się z czterech głośników, z przodu, z tyłu i po bokach urządzenia, co gwarantuje przestrzenne audio.

Podczas konferencji GDC w tym tygodniu, Sony prezentuje możliwości Project Morpheus za pomocą kosmicznego symulatora EVE Valkyrie od twórców EVE Online, działającego także na Oculus Rift. Z gadżetem współpracuje także Thief od Eidos Montreal, jest też kilka dem technologicznych: korzystające z kontrolera PS Move The Castle oraz The Deep, w którym zanurzamy się pod wodę w klatce.

Poniżej specyfikacja techniczna, która może jeszcze ulec zmianie.

  • Komponenty: Jednostka procesująca, jednostka zakładana na głowę
  • Metoda wyświetlania: LCD
  • Rozmiar panelu: 5 cali
  • Rozdzielczość: 1920×RGB×1080 (960×RGB×1080 na oko)
  • Kąt widzenia: 90 stopni
  • Sensory: Przyspieszeniomierz, żyroskop
  • Interfejs: HDMI + USB
  • Funkcje: 3D audio, Social Screen

„W Sony Computer Entertainment postrzegamy innowację jako okazję do wypełniania naszej misji: poszerzania granic rozgrywki” - przyznał Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios.

„Project Morpheus to najnowszy przykład innowacji od SCE i nie możemy się już doczekać dalszych prac i gier, które powstaną, gdy tylko twórcy otrzymają zestawy deweloperskie.”

Reklama