Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

CD Projekt Red nie chce rozmawiać o rozdzielczości i płynności Wiedźmina 3

Michał Krzemiński: Poruszanie tych tematów przed zakończeniem prac jest „bez sensu”.

Przedstawiciel studia CD Projekt RED przyznał w jednym z ostatnich wywiadów, że rozmowy na temat rozdzielczości czy liczbie klatek na sekundę w Wiedźminie 3 nie mają obecnie większego sensu, ponieważ prace nad grą jeszcze się nie skończyły.

Popularnym tematem przy okazji premier wielu tytułów na konsole nowej generacji jest rozmiar generowanego obrazu, a część graczy z niepokojem wyczekuje informacji na ten temat.

- Jeśli prosisz mnie o wzięcie udziału w wojnie rozdzielczości PS4 kontra Xbox One, to nie zrobię tego - przyznał starszy producent artystyczny, Michał Krzemiński, w rozmowie z dziennikarzem magazynu GamesTM.

- Gra nie jest jeszcze skończona, a rozmowy o rozdzielczości, klatkach na sekundę i minimalnych wymaganiach sprzętowych nie mają moim zdaniem sensu - dodał. - Wszystko może się zmienić podczas procesu optymalizacji i pod koniec prac. Mogę zapewnić, że nie szczędzimy wysiłków, by Wiedźmin 3 wyglądał i działał równie wspaniale na wszystkich platformach.

Dewelopera spytano także o nowe możliwości, jakie przed twórcami otwiera większa moc konsol PlayStation 4 i Xbox One.

- Nie mogę wskazać jednej, specyficznej rzeczy, bo jest ich całe mnóstwo - wyjaśnił Krzemiński. - Gra może wyglądać zabójczo, mamy płynną rozgrywkę bez ekranów ładowania, możemy dodać wcześniej niedostępne efekty graficzne i tak dalej. Wszystko to pozwala na stworzenie bogatego, gigantycznego świata z mnóstwem rzeczy do zrobienia, z licznymi zadaniami, przygodami, polowaniami na potwory czy wydarzeniami.

Balázs Török, główny programista w CD Projekt Red przy projekcie Wiedźmin 3, był nieco bardziej konkretny, gdy jeszcze w grudniu ubiegłego roku mówił, że twórcy celują w płynność na poziomie 30 klatek na sekundę w wersjach przeznaczonych na nowe konsole.

- Jak zawsze, naszym celem jest jak najwyższa jakość grafiki, a to naturalnie wiąże się z ograniczeniami - przyznał wtedy. - Nie jesteśmy jeszcze gotowi, by mówić o rozdzielczości, ale w kwestii płynności celujemy w 30 klatek na sekundę na konsolach nowej generacji.

Jeśli zaś mowa o stanie prac nad trzecią częścią trylogii, to w styczniu dowiedzieliśmy się, że „grę da już się przejść od początku do końca.” Producent rozgrywki Marek Ziemak oraz główny projektant rozgrywki Maciej Szcześnik w lutym odeszli z CD Projekt RED do 11 bit studios, po tym jak wypełnili obowiązki przy Wiedźminie 3.

Datę premiery gry poznamy w pierwszej połowie tego roku.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze