Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Battlefield 4 z aktualizacją Mantle

Nowa technologia odciąża procesor. Tylko dla posiadaczy kart graficznych od AMD.

Strzelanka Battlefield 4 otrzymała dzisiaj najnowszą aktualizację w wersji PC, zawierającą długo oczekiwane wsparcie dla technologii Mantle w kartach graficznych AMD.

„Battlefield 4 jest już teraz całkiem mocno zoptymalizowany z myślą o DirectX 11 i DirectX 11.1, ale dzięki Mantle możemy pójść jeszcze dalej” - czytamy na oficjalnej stronie, gdzie znaleźć można także porównania wydajności. „Znacznie zmniejszyliśmy obciążenie przy renderowaniu, efektywnie dzieląc zadania na wiele rdzeni procesora.”

Mantle reklamowane jest jako alternatywa dla istniejących bibliotek graficznych, takich jak wspomniany DirectX czy OpenGL, ale z nowej technologii skorzystają w pierwszej kolejności posiadacze słabszych CPU.

„Największy przyrost wydajności zaobserwować można, gdy gra ograniczana jest przez »wąskie gardło« w procesorze, co występuje często nawet na wysokiej klasy maszynach” - wyjaśnia Johan Andersson, dyrektor techniczny przy napędzającym Battlefield 4 silniku Frostbite.

„Efekt końcowy to zwiększenie wydajności w praktycznie wszystkich scenariuszach, zarówno na Windows 7, jak i Windows 8.”

Aby korzystać z Mantle, posiadacze kart graficznych od AMD muszą pobrać najnowsze sterowniki (Catalyst 14.1 Beta - powinny pojawić się wkrótce) oraz wybrać odpowiednią opcję w menu gry. Wspierane modele to obecnie Radeony R9 290X, R9 290, R7 260X i procesory „Kaveri”, ale w przyszłości dostęp rozszerzy się na wszystkie urządzenia oparte o architekturę GCN (Graphics Core Next).

Mantle API - nowa opcja graficzna

Read this next