Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Akaneiro: Demon Hunters od Americana McGee wygenerowało 1,7 mln dol. strat

„Życie niezależnego twórcy jest pełne strachu.”

Akaneiro: Demon Hunters, zręcznościowa gra RPG od studia Spicy Horse i producenta Americana McGee wygenerowała dla twórców straty na poziomie 1,7 mln dolarów.

W lutym ubiegłego roku autorzy pozyskali na Kickstarterze ponad 200 tys. dol., a gra dostępna jest w systemie Early Access na Steamie, ale to nie wystarczyło, by pokryć koszty własnej inwestycji na poziomie 2 mln. Zespół odpowiedzialny za produkcję został zredukowany z 15 do 2 osób.

„Łącznie na prace przeznaczyliśmy około 360 miesięcy roboczych, co podniosło naszę inwestycję do niemal 2 mln dol.” - napisał McGee w aktualizacji na Kickstarterze. „W tym samym okresie zanotowaliśmy zyski na poziomie 300 tys.: na Kickstarterze, z zakupów na Steamie oraz z transakcji cyfrowych.”

„Prosta matematyka: wydaliśmy 2 mln, zarobiliśmy 300 tys. - jesteśmy 1,7 miliona pod kreską.”

Akaneiro: Demon Hunter łączy elementy opowieści o Czerwonym Kapturku z mitologią japońską. W założeniach rozgrywka przypomina zręcznościową produkcję RPG, w stylu Torchlight.

Cena w Early Acces wynosi 10 euro (ok. 42 zł), a dwójka pozostałych deweloperów obiecuje dalszy rozwój produkcji. Poza PC plany obejmują też wersję na tablety i tryb sieciowy.

„Życie niezależnego twórcy jest pełne strachu przed porażką” - zauważa McGee, w przeszłości twórca między innymi Alice: Madness Returns. „To nie pierwszy raz w naszej ośmioletniej działalności, gdy stajemy przed podobnym wyzwaniem. Tym razem jest jednak inaczej, ze względu na wysokie wymagania przejrzystości, związane z Kickstarterem. Zapewniam jasne informacje, ale proszę o zrozumienie i liczę na wsparcie.”

Zobacz na YouTube

Read this next