Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls i Demon's Souls zainspirowały projektantów PlayStation 4

Shuhei Yoshida o tworzeniu niektórych funkcji konsoli.

Prezes Sony Worldwide Studios stwierdził, że gry RPG Demon's Souls oraz Dark Souls były inspiracją dla projektantów pracujących nad niektórymi funkcjami PlayStation 4.

Kto wie, może kiedyś - nawet o tym nie wiedząc - pokonaliście bezbronnego szefa Sony Worldwide Studios?

W najnowszym odcinku oficjalnego podcastu PlayStation, Shuhei Yoshida przyznał, że chodziło w szczególności o specyficzną formę kontaktu z obcymi, a także proces uczenia się gry od innych użytkowników - na przykład poprzez oglądanie filmów opublikowanych w sieci.

- Sam sprawdzałem filmy na YouTube przedstawiające rozgrywkę z tych gier, ponieważ był to świetny sposób na poznanie różnych podejść i strategii do konkretnych wyzwań - powiedział. - Sporo elementów Demon's Souls i Dark Souls, takich jak zostawianie wiadomości i wskazówek, sprawiało, że czułeś kontakt z innymi, ale nie był on oczywisty i wyraźny.

- To wszystko było dla nas inspiracją, gdy projektowaliśmy niektóre funkcje PS4.

Yoshida przyznał również, że w obydwu wymienionych produkcjach spędził łącznie ponad 100 godzin - także w godzinach pracy. Kilkukrotnie zdarzyło się, że został uśmiercony przez innego gracza podczas służbowych rozmów telefonicznych.

- Zostałem surowo ukarany za granie w godzinach pracy - zażartował szef Sony Worldwide Studios.

Read this next