Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Xbox One „zaprojektowany, by zautomatyzować zarządzanie pamięcią”

Microsoft wyjaśnia brak informacji o HDD.

Podobnie jak w PlayStation 4, Xbox One oferuje wbudowany dysk twardy o pojemności 500 GB. Jednak w odróżnieniu od sprzętu Sony - a także X360 - w urządzeniu Microsoftu nie można sprawdzić, ile wolnej przestrzeni pozostało na HDD.

Microsoft stara się wyjaśnić decyzje - nie chce obarczać użytkowników zmartwieniami na temat „ograniczeń”. Konsolę „zaprojektowano, by zautomatyzować zarządzanie pamięcią” - dodaje producent w oświadczeniu dla Game Informera.

„Na zapisane stany gier, ustawienia i inne informacje gracze korzystający z Xbox One mają serwery w chmurze, gdzie przestrzeń jest praktycznie nieograniczona. Na dysku twardym gry i aplikacje mogą być usuwane lub reinstalowane za pomocą jednego przycisku w menu.”

Choć nie ma opcji poglądu ogólnej przestrzeni na dysku, użytkownicy nowej konsoli mogą podejrzeć miejsce zajmowane przez poszczególne programy.

„Zapisane stany gier i ustawienia ściągane są automatycznie podczas ponownej instalacji gry. Mądrze zarządzając pamięcią, Xbox One umożliwia wszystkim granie, oglądanie i dzielenie się rozrywką bez martwienia się o ograniczenia.”

„Miejsce zajmowane przez daną aplikację sprawdzić można po wybraniu odpowiedniej opcji w menu.”

Jak zauważa Game Informer, dostęp do zapisów w chmurze nie jest ograniczony dla posiadaczy kont Gold. Stany rozgrywki kopiowane są także lokalnie na dysk twardy, by do zabawy nie był wymagany dostęp do Internetu.

Albert Penello, szef planowania produktów w Microsofcie poinformował na forum NeoGAF, że gracz może samemu wybrać, które pliki usunąć, gdy konsola wykryje brak miejsca. Zapewnił także o planach na wsparcie dla zewnętrznych nośników pamięci.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze