Aktualizacja: Szef Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida zapewnił na Twitterze, że producent urządzenia sprawdza doniesienia o problemach z PlayStation 4.

„Pragnę zapewnić, że badamy raporty o problemach w PS4” - napisał. „Liczba awarii w porównaniu z wysłanymi konsolami jest bardzo mała. Wierzymy, że to odosobnione przypadki.”

*

Oryginalna wiadomość: Kilku użytkowników z wczesnym dostępem do konsoli PlayStation 4 donosi, że pierwsze egzemplarze sprzętu od Sony nie są wolne od usterek.

Co najmniej cztery raporty pojawiły się w Internecie - dwa od serwisów z grami i dwa od graczy, którzy wygrali PS4 w konkursie organizowanym w Stanach Zjednoczonych.

„Pierwsze otrzymane przez nas sklepowe PS4 nie działało” - napisał Stephen Totilo z serwisu Kotaku. „W ubiegłym tygodniu razem z kolegami z redakcji korzystaliśmy z jednego egzemplarza przedpremierowego i trzech sklepowych - bez żadnych problemów.”

„Ale pierwsza konsola otrzymana od Sony nie chciała się włączyć. Razem z kolegą doszliśmy do wniosku, że problem jest raczej prozaiczny - uszkodzona wtyczka HDMI, do której nie dało się do końca wcisnąć kabla.”

Użytkownik serwisu Reddit o pseudonimie Arogon raportuje, że także nie może włączyć swojej konsoli. „Cały czas tylko niebiesko pulsuje. Wydaje mi się, że kolor ma się zmienić na biały, ale nic takiego się nie dzieje, a telewizor nie odbiera sygnału.”

Współpracy odmówiła także jedna z konsol serwisu IGN, choć dopiero po aktualizacji oprogramowania do wersji 1.5.

„Może nie ma to znaczenia, ale problem wystąpił dopiero po aktualizacji do 1.5. Próbowaliśmy różnych sposobów: nowych kabli HDMI, innego telewizora, dysku w napędzie, łączenia z Internetem czy resetowania. Nic nie pomogło. Co interesujące, gdy spróbowaliśmy obciążyć obudowę, na ekranie na kilka sekund pojawiły się obrazy.”

Konsola debiutuje w Stanach Zjednoczonych już jutro, w Europie pojawi się dwa tygodnie później.

Reklama