Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Infinity Ward tłumaczy, dlaczego Call of Duty: Ghosts działa w 720p na Xbox One

„Nie ma jednej przyczyny.”

Kilka dni temu Internet obiegła wiadomość, że Call of Duty: Ghosts działa w 720p na Xbox One, a rozdzielczość ta jest automatycznie przeskalowywana do 1080p - natywnego rozmiaru obrazu w przypadku PlayStation 4.

Infinity Ward w rozmowie z Eurogamerem stara się wyjaśnić, dlaczego konsola Microsoftu wyświetla mniejszą rozdzielczość. Jak mówi producent gry - Mark Rubin, nie można wskazać jednej przyczyny.

- Nie wiem czy mogę wskazać jedną rzecz - wyjaśnił. Nie mogę na przykład powiedzieć, że „czat głosowy na Xboksie zajmuje zbyt wiele zasobów, przez co nie możemy pozwolić sobie na natywne 1080p”. Nie ma jednej i ostatecznej przyczyny. To ogólna sytuacja.

Rubin zauważył, że produkcja na nowe konsole była trudna także w przypadku PlayStation 4. Problemy sprawiają systemy operacyjne, wykorzystujące sporo zasobów, oraz zarządzenie pamięcią i dostępnymi wątkami procesora.

- Wszystkie te elementy mogą zmieniać się w locie. A my staramy się stworzyć taki sam system na obie konsole: Sony i Xboksa. To gigantyczny horror dla inżynierów.

Deweloper nie wyklucza, że w przyszłości uda się uzyskać natywne 1080p także na Xbox One.

- To wielce prawdopodobne. Widziałem grę działającą w 1080p, ale nie mogliśmy uzyskać wymaganej przez nas liczby klatek na sekundę.

- Nie chodziło też o brak starań czy czasu. Mieliśmy teoretyczne konfiguracje od dłuższego czasu, a te nie zmieniają się w dramatyczny sposób. Chodziło o alokację zasobów, która różni się na obu konsolach. Ta splątana sieć zależności, czy w procesorze czy w GPU - optymalizacja w tym przypadku może teoretycznie trwać w nieskończoność.

- Oczywiste porównanie: spójrzmy na Call of Duty 2 i CoD 4. To wielki skok jakościowy pod względem grafiki i to tylko dlatego, że zajmuje to sporo czasu.

- Pierwsza premiera, nowa konsola - to zawsze trudne. Tak to już jest. Dla osób martwiących się przewagą jednej platformy nad drugą: gra dopiero się zaczyna.

Call of Duty: Ghosts debiutuje jutro na PC i konsolach obecnej generacji. Za kilka tygodni premiera na PS4 i Xbox One.

Read this next