Ponad tysiąc osób pracowało nad GTA 5

W kilku studiach na całym świecie.

Szef Rockstar North, Leslie Benzies przyznał w rozmowie z serwisem Develop, że firma zmieniła proces produkcji gier, stawiając na współpracę wielu oddziałów. Zdradził także, że dzięki takiemu podejściu przy GTA 5 zaangażowano ponad tysiąc osób.

Wcześniej za największe produkcje odpowiadały pojedyncze studia. Red Dead Revolver oraz silnik RAGE powstały głównie w Rockstar San Diego, podczas gdy serią GTA zajmowało się Rockstar North ze Szkocji. Jednak podczas prac nad GTA 5 zdecydowano się postawić na współpracę wszystkich oddziałów.

- Teraz tak pracujemy. Wszyscy zajmują się GTA czy Red Dead, a następnie razem ruszamy z kolejnym projektem - mówi Benzies. - Stworzenie gry wymaga już tysiąca osób, takie są wymagania. Ale nie chcę mieć tysiąca osób w jednym miejscu.

Wkład w GTA 5 miało jednak „dużo więcej” niż tysiąc osób, głównie przez ogromny rozmiar kreowanego świata.

- Zakres jest dużo większy, odtwarzamy najmniejsze detale - dodaje. - W przeszłości w samochodach poruszały się cztery rzeczy, teraz w kabriolecie animować trzeba 15 obiektów. Mamy jakiś 10-20 razy więcej detali niż w GTA 4, więc potrzeba 10-20 razy więcej ludzi.

Adam Fowler, dyrektor techniczny w Rockstar North dodał, że deweloperzy koncentrują się teraz na GTA Online, które jest „prawie oddzielną odsłoną serii”.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami