Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Platformowe Dark Matter zadebiutuje w połowie października

AKTUALIZACJA: Gra jest już dostępna.

Aktualizacja: Futurystyczny horror Dark Matter pojawił się wczoraj na Steamie i GOG. Na platformie Valve cena do 24 października wynosi 12,60 euro (ok. 53 zł). W usłudze należącej do CD Projektu zapłacimy mniej - 13,50 dol., czyli około 41 zł.

*

Oryginalna wiadomość: Iceberg Interactive ogłosiło, że „w połowie października” wyda na Steamie platformowy horror Dark Matter od studia InterWave. Gra ukaże się na PC, Mac i Linux.

Historia gry rozpoczęła się od kampanii na Kickstarterze, gdzie udało się pozyskać jedynie nieco ponad 6 tys. funtów z planowanych 50 tys. W sierpniu Iceberg Interactive poinformowało jednak, że sfinansuje prace i wyda produkcję.

Akcja Dark Matter rozgrywa się na opuszczonym i mrocznym statku kosmicznym Endeavour, opanowanym przez obcych. Zwiedzamy pokłady jednostki w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, przy okazji znajdując nowe schematy i rozbudowując arsenał broni.

Twórcy stawiają na atmosferę horroru i eksplorację. Oprawę graficzną wykonano w technice „2.5D”, na wzór Shadow Complex czy - ostatnio - nowej wersji Flashback. Gra reprezentuje podgatunek „metroidvania”, łączący konwencję platformówki z większą swobodą, często wprowadzając także mechanikę znaną z tytułów RPG i możliwość używania przedmiotów.

Całość składa się z 14 etapów, a do eksterminacji obcych posłużą 4 bronie z różnymi typami amunicji. Zaawansowana sztuczna inteligencja zareaguje na poczynania graczy, co wymusi taktyczne podejście i stosowanie całego arsenału - nabojów zamrażających, zapalających czy rażących prądem. Dzięki zbieranym szczątkom obcych ulepszymy ekwipunek i stworzymy przydatne przedmioty.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Matter

PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze