GTA Online zaoferuje 500 misji

Powrócą postacie z kampanii fabularnej.

Magazyn Game Informer opublikował szereg nowych informacji na temat Grand Theft Auto Online - sieciowego komponentu GTA 5, który zadebiutuje dwa tygodnie po kampanii dla pojedynczego gracza.

Jak twierdzi prezes Rockstar North, Leslie Benzies, deweloperzy zamierzają stworzyć „cały świat Grand Theft Auto”, a udostępniany tryb to jedynie „początek” i realizacja konceptu, nad którym pracowano od 11 lat, od czasu GTA 3.

Nadrzędnym celem w trybie multiplayer będzie zgromadzenie jak największych zasobów gotówki oraz zakup samochodów, posiadłości i innych bogactw. W tym celu wykonamy niemal wszystkie rodzaje zadań z kampanii dla pojedynczego gracza, w tym napady, rozbudowane misje, porwania samochodów pancernych czy wyścigi, zagramy także w tenisa czy golfa. Benzies zapewnia, że przygotowano ponad 500 misji, a wraz z upływem czasu pojawią się kolejne.

Deweloperzy obiecują także ogromną różnorodność w kreowaniu własnej postaci do rozgrywek sieciowych. Bohater (lub bohaterka) przybywają do Los Santos samolotem. W pierwszej kolejności gracz wybiera swoich rodziców i dziadków, następnie styl życia i ulubione zajęcia. Te dwie ostatnie charakterystyki wpływają na początkowe umiejętności, które następnie rozwijamy podczas gry.

Akcja toczy się po zakończeniu wątku fabularnego z kampanii dla pojedynczego gracza, a podczas rozgrywki spotkamy wiele znanych już postaci. Wykreowany bohater pojawi się w przerywnikach filmowych, ale nie będzie wypowiadał żadnych kwestii.

Większość misji wykonamy w samotności, ale niektóre będą wymagały większej drużyny. W tych przypadkach dowódca zespołu przydzieli poszczególne role, takie jak snajper czy kierowca. Zmieniać można też liczbę żyć, warunki pogodowe, poziom, trudności czy porę dnia w poszczególnych zadaniach. Lider może jednak zadecydować, że nie chce dzielić się pieniędzmi. Poszkodowani gracze mogą sami wymierzyć sprawiedliwość lub wyznaczyć dodatkową nagrodę za głowę zdrajcy. Nowe aktywności pojawią się na mapie w zależności od naszego stylu gry.

Jeśli uda nam się zaprzyjaźnić z obecnymi w grze frakcjami, podczas misji wspomogą nas na przykład gangi motocyklowe, a bohaterowie niezależni zlecą dodatkowe zadania, jak choćby kradzież samochodów na zlecenie. Znajomy informatyk ukryje ikonę postaci na mini-mapie, a z pomocą film ochroniarskich wezwiemy... nalot.

Wykonane zadania nagradzane będą punktami reputacji, osobno dla samej postaci i dla całego gangu. Zarobione pieniądze wydamy między innymi na samochody i posiadłości. Do domów zaprosić można znajomych. Imprezy obejmują picie alkoholu, zamawianie usług prostytutek czy oglądanie telewizji. Posiadane samochody musimy utrzymać w dobrym stanie wynajmując mechanika lub też ubezpieczyć na wypadek większych szkód.

GTA 5 ukaże się na konsolach X360 i PS3 już 17 września. Tryb Online zadebiutuje 1 października.

Dzięki, CVG.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami