Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Procesor Xbox One szybszy o 150 MHz

Oraz 8 GB pamięci eMMC NAND.

Yusef Mehdi, odpowiedzialny w Microsofcie za marketing Xboksa potwierdził, że Xbox One trafił już do masowej produkcji, a taktowanie procesora podniesiono do 1,75 GHz.

Menedżer ujawnił informacje podczas konferencji Citi Global Technology. Wcześniej zakładano, że procesor będzie operował z częstotliwością 1,6 GHz, uzyskano więc wzrost o 150 MHz. Mehdi nie podał, skąd taka poprawa wydajności. W lipcu informowaliśmy, że podobne usprawnienia przeprowadzono w układzie graficznym konsoli, zwiększając prędkość o 53 MHz, do 853 MHz.

Serwis GeekWire dodaje, że pracownik Microsoftu nie zdecydował się podać daty premiery, ale rozpoczęcie masowej produkcji konsoli sugeruje, że debiut w listopadzie nie jest zagrożony.

- Jeśli chodzi o ilość konsol wysłanych do sklepów, to będzie nasza największa premiera w historii - mówił Mehdi.

Tymczasem na konferencji Hot Chips 25 w uniwersytecie Stanford pojawili się John Sell oraz Patrick O'Connor z Microsoftu, wyjaśniając kolejne zawiłości budowy Xbox One. Potwierdzili, że chip konsoli składa się z pięciu miliardów tranzystorów, a w trybie czuwania sprzęt pobiera jedynie 2,5% prądu.

Większość opublikowanych informacji pokrywa się z wcześniejszymi informacjami, ale ciekawą nowością są doniesienia o połączeniu o przepustowości 30 GB/s pomiędzy CPU i DDR3 RAM. Dla porównania, PlayStation łączy 8 GB GDDR5 i procesor z przepustowością 20 GB/s. Dowiedzieliśmy się także, że dodatkowe 32 MB ESRAM składa się z modułów po 8 MB, operujących na 256-bitowej szynie.

Połączenie wzmocnionego procesora i kilku „silników przenoszenia danych” sugeruje, że konsola Microsoftu ma przewagę pod względem mocy procesora, a PlayStation 4 dysponuje szybszym układem graficznym.

Największą niespodzianką z imprezy Hot Chips są jednak doniesienia na temat dodatkowej pamięci - 8 GB eMMC NAND. Podobne rozwiązania stosuje się w smartfonach, Wii U oraz PlayStation 3 w wersji z 12 GB pamięci. Microsoft nie podał więcej szczegółów, ale nasze źródła wśród deweloperów potwierdzają, że nie mają dostępu do tej pamięci, co sugeruje, że jest ona wykorzystywana prawdopodobnie w systemie operacyjnym i aplikacjach.

Read this next