Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

BioWare: „Ogromna” różnica w grafice Dragon Age: Inquisition na nowej generacji

Oraz bardziej wiarygodny świat.

Producent z BioWare Edmonton, Cameron Lee przyznał w rozmowie z Eurogamerem, że różnica w grafice w Dragon Age: Inquisition na nowej generacji sprzętu będzie „ogromna” w porównaniu do obecnego sprzętu. Deweloper dodał także, że świat w wersji „Gen 4” będzie bardziej wiarygodny.

- W nowej generacji zobaczymy lepszą grafikę, oraz - co najważniejsze - dużo bardziej wiarygodny świat - mówił. - Będzie bogatszy i zaoferuje większą głębię. Możemy umieścić na ekranie więcej obiektów i bohaterów niezależnych.

Nug nowej generacji

- Choć są to subtelne rzeczy, to z biegiem czasu pozwalają mocniej zżyć się ze światem, bardziej niż na trzeciej generacji.

- Różnice w szczegółowości grafiki są ogromne - dodał. - Możemy na przykład dodać różne efekty w zależności od pogody. Gdy gracz przejdzie przez błoto, na nogach zostaną kawałki tego błota, na których dodatkowo pojawi się krew, jeśli wkroczymy do walki.

- Jeden z naszych programistów wziął prostego nuga i pokrył go różnymi efektami. W rezultacie wyglądał jak pokryty grubą warstwą czekolady, tyle było na nim różnych rzeczy. To właśnie możliwości nowej generacji, zauważymy różnicę.

- Także efekty czarów są niesamowite na nowych konsolach i mocnych PC. Na obecnym sprzęcie ich jakość musi być dużo niższa. Vivienne wzywająca burzę ognia to niezapomniany widok.

„Krajobraz jest bardziej interesujący, jest więcej roślinności - to zachęca do eksploracji.”

Cameron Lee, producent Dragon Age: Inquisition
Zobacz na YouTube

Lee zapewnia, że lepsze efekty graficzne wpływają korzystnie nie tylko na wrażenia estetyczne, ale także na samą rozgrywkę.

- Nowa generacja to pytanie: ile możemy zrobić z grą? Mamy duży, otwarty świat. Sprawdzamy, ile zawartości możemy w nim umieścić, jak skompilowane może być środowisko na nowej generacji sprzętu. Krajobraz jest bardziej interesujący, jest więcej roślinności - to zachęca do eksploracji.

- Roślinność będzie tak gęsta, że trzeba będzie przez nią przejść, by zobaczyć, co jest po drugiej stronie. Tam gracze znajdują coś nowego, o czym wcześniej nie wiedzieli.

- Na obecnej generacji nie ma tyle roślinności i wszystko widać jak na dłoni, co delikatnie wpływa na doświadczenie. To nadal ta sama gra, ale doświadczenie jest przyjemniejsze na nowszym sprzęcie.

BioWare Edmonton tworzy Dragon Age: Inqusition z myślą o nowej generacji - twierdzi Lee. Gra powstała na potężnych PC, a dopiero później deweloperzy zajęli się przeniesieniem projektu na słabszy sprzęt.

Jednak pomimo przewagi oferowanej przez nowe konsole, producent zapewnia, że „doświadczenie będzie takie samo” na wszystkich platformach, ponieważ twórcy nie chcą, by posiadacze X360 i PS3 poczuli się oszukani.

Jeśli zaś chodzi o szczegóły na temat wykorzystania drugich ekranów, tabletów, Kinecta czy PlayStation Camera, BioWare nie zdradza szczegółów.

- Gra ukaże się rok po premierze nowych konsol - mówił Lee. - Na pewno mamy kilka pomysłów, ale chcemy sprawdzić, jak zareagują gracze, jak przyjmą się takie rozwiązania.

Dragon Age: Inquisition zadebiutuje jesienią przyszłego roku na PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 i Xboksie 360.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dragon Age: Inquisition

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze