Nowe informacje o Dragon Age: Inquisition

Widok taktyczny i czwarta rasa.

Studio BioWare ogłosiło, że widok taktyczny z Dragon Age: Początek powróci do najnowszej odsłony serii - Dragon Age: Inquisition. Deweloperzy poinformowali także, że czwartą dostępną w grze rasą będą Qunari.

Widok taktyczny działa tak samo jak w Dragon Age: Początek na PC. W czasie walki możemy zatrzymać upływ czasu i oddalić kamerę, by ocenić sytuację z góry, wydając rozkazy podopiecznym. Z tego elementu zrezygnowano w Dragon Age 2.

Możliwości trybu zaprezentowano na pokazie w Londynie, gdzie grę uruchomiono na mocnym PC.

W przygotowanej potyczce udział brali: Inkwizytor (bohater gracza) - człowiek-wojownik z dwuręcznym mieczem; oraz pozostali członkowie drużyny, wśród nich Varric Tethras (krasnolud ze swoją kuszą - Biancą), Cassandra Pentaghast (człowiek-wojownik z mieczem i tarczą) oraz Vivienne (człowiek-mag). Zadaniem było rozprawienie się z licznymi przeciwnikami w opuszczonym posterunku Szarych Strażników w Orlais.

Standardowo akcję w Dragon Age: Inquisition obserwujemy w stylu serii Mass Effect - zza pleców bohatera. Inkwizytor sieka przeciwnika mieczem, a następnie wykonuje atak łańcuchem, by przyciągnąć do siebie kolejnych wrogów. W dowolnym momencie możemy przełączyć się i kontrolować pozostałych członków drużyny.

Dodano także elementy podatne na zniszczenie. Przykładowa scena rozgrywała się wewnątrz warowni, gdzie wrogowie kryli się na położonym wyżej pomoście. Przedstawiciel BioWare zatrzymał czas i wydał bohaterowi rozkaz przeprowadzenia szarży w kierunku filarów konstrukcji. Po ponownym włączeniu akcji, postać zniszczyła drewniane podpory, zabijając ukrytych przeciwników.

- Zawsze chcieliśmy to zrobić, odkąd tylko udało nam się wygospodarować wystarczająco dużo czasu - mówi Eurogamerowi producent gry, Cameron Lee. - Przejście na nową generację konsol i silnik Frostbite 3 sprawiły, że wszystko trzeba było robić od początku. Każda linijka kodu jest całkiem nowa. Mieliśmy więc szansę na przyjrzenie się swoim wcześniejszym dokonaniom, na ocenę opinii innych osób. Potem można było spróbować znaleźć jakiś złoty środek.

Lee przekonuje, że BioWare realizuje nową część w oparciu o pierwszą odsłonę serii.

- Gracze chcieli, byśmy po prostu „dali im Dragon Age: Początek". Mogliśmy na tym poprzestać, lecz dodatkowo chcieliśmy, by można było bardziej kontrolować pole walki - poprzez destrukcję, sprytniejszą sztuczną inteligencję, nowe umiejętności czy pułapki.

- Jest to więc dobre połączenie naszej wizji i oczekiwań graczy. Proces twórczy, bazujący na opiniach graczy, jest bardzo interesujący i inspirujący. Zmienia się myślenie, czasami można osiągnąć niespodziewane efekty i całość staje się jeszcze lepsza.

Pecetowa wersja Dragon Age: Inquisition otrzyma interfejs i sterowanie dostosowane do komputerów osobistych, ale zasięg widoku w trybie taktycznym pozostanie taki sam jak na konsolach.

„Przejście na nową generację konsol i silnik Frostbite 3 sprawiły, że wszystko trzeba było robić od początku.”

BioWare potwierdziło także, że czwartą rasą dostępną dla bohatera gracza będzie qunari. Wcześniej potwierdzono już ludzi, elfy i krasnoludy. Lee nie chciał zdradzić, czy w przyszłości ogłoszone zostaną kolejne rasy. „Zobaczymy” - powiedział.

W Dragon Age: Inquisition wcielamy się w Inkwizytora, lidera organizacji walczącej z demonami nawiedzającymi Thedas.

- Qunari różnią się oczywiście od ludzi pod względem religii i systemu wierzeń, tak samo jak elfy i krasnoludy - mówi Lee. - Gdy na czele inkwizycji stanie qunari, tworzy to naprawdę interesującą sytuację. Scenarzyści intensywnie pracują, by całość sprawnie działała. Jeśli gracz wybierze qunari lub elfa jako rasę postaci, doświadczenie i niektóre elementy fabuły będą inne.

- To nie tylko wygląd. To także zachowanie postaci względem bohatera, opcje w dialogach. Połączenie wszystkich tych elementów jest interesujące i złożone. Pragnę także zapewnić, że możliwość wyboru qunari na przywódcę inkwizycji jest logicznie wyjaśniona - scenarzyści o to zadbali.

Dragon Age: Inquisition ukaże się prawdopodobnie jesienią 2014 roku na PC i konsolach obu generacji.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami