GTA 5 - szczegóły trybu sieciowego

Kooperacja, reputacja i napady.

Grand Theft Auto Online zostanie uruchomione dwa tygodnie po premierze GTA 5. Podczas rozgrywki w trybie dla jednego gracza natychmiast przeskoczymy do trybu multiplayer, wybierając czwartą postać - nasz awatar - w menu z twarzami bohaterów, co zostało ujawnione w pierwszym zwiastunie z rozgrywką.

Po wkroczeniu do sieciowego Los Santos gra automatycznie „wrzuci” do świata piętnastu innych zawodników, pod uwagę biorąc m.in. umiejętności potencjalnych partnerów. Oczywiście, premiowani będą gracze, znajdujący się na naszej liście znajomych.

Świat, choć nadal ogromny i otwarty, będzie umożliwiał szybkie podróżowanie, by grupa graczy razem znalazła się w tym samym miejscu przed startem misji. Dostępne zadania obejmują m.in. proste wyścigi różnych pojazdów, także te odbywające się na trasach stworzonych przez graczy przy pomocy wbudowanego edytora.

Razem ze znajomymi będziemy mogli także napadać na sklepy, a nawet wspólnie grać w golfa i inne mini-gry. Głównym punktem będą jednak rozbudowane skoki, przygotowane na wzór tych z kampanii dla pojedynczego gracza, lecz dostosowane z myślą o kooperacji kilku zawodników.

„Jedną z misji, jaką zaprezentował Rockstar, była operacja na dużą skalę, wymagająca zakradnięcia się na lotnisko, wyeliminowanie grupy strażników i ucieczkę samolotem transportowym” - napisał Shaun McInnis z serwisu GameSpot.

Misje tego typu będą miały jedynie kilka określonych celów, ale droga do ich wykonania i taktyka pozostają w gestii graczy.

Zdobyte podczas napadów pieniądze wydamy na przyjemności: szybkie samochody, posiadłości, ubrania, tatuaże czy broń. Co ciekawe, w trybie multiplayer twórcy zaimplementują wirtualną giełdę papierów wartościowych, dostępną dla wszystkich graczy.

„Siadasz na kanapie w swoim apartamencie, włączasz telewizor, a nagle widzisz jak jeden z twoich znajomych ucieka przed policyjnym pościgiem, transmitowanym na żywo” - opisuje jeden ze smaczków dziennikarz GameSpotu.

Wszystkie wykonane zadania nagradzane będą także określoną pulą punktów reputacji. Im wyższa reputacja, tym więcej spotkamy postaci gotowych przyjść nam z pomocą po wykonaniu jednego telefonu, nawet podczas strzelaniny w trybie deathmatch.

Grand Theft Auto 5 ukaże się na 17 września na PS3 i X360 w polskiej wersji językowej. Tryb wieloosobowy zadebiutuje 1 października.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami