Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Xbox One zadziała także bez Kinecta

Zmiana stanowiska Microsoftu: konsolę uruchomimy bez podłączonego zestawu czujników.

Od czasu pierwszej prezentacji konsoli Xbox One Microsoft informował, że sprzęt zadziała jedynie z podłączonym Kinectem. Okazuje się jednak, że sensor nie będzie potrzebny to uruchomienia konsoli.

- Tak jak w przypadku połączenia internetowego, Xbox One zadziała także bez Kinecta - wyjaśnił w wywiadzie z IGN Marc Whitten, menedżer odpowiedzialny z konsolę. - W tym przypadku niedostępne będą jednak funkcje wykorzystujące sensor.

Xbox! Podłącz Kinect!

Pracownik Microsoftu dodał, że użytkownicy konsoli mogą zdecydować się na podłączenie Kinecta do konsoli, ale wyłączenie większości jego funkcji.

- Można także kompletnie wyłączyć sensor w opcjach - dodał. - W tym trybie Kinect nie zbiera żadnych informacji. Nie zadziała wykrywanie głosu, nagrywanie obrazu i rejestracja gestów, jednak dostępny będzie kanał IR (wykrywanie sygnału z pilotów, związane zapewne z rozbudowaną integracją z telewizorami - dop. red.). W dowolnym momencie można ponownie aktywować Kinect w opcjach, a po włączeniu aplikacji wymagającej czujnika, na ekranie wyświetli się stosowny komunikat, informujący o konieczności uruchomienia urządzenia.

Whitten sugeruje, że użytkownicy korzystający z Kinecta dostrzegą liczne ułatwienia, oferowane przez zestaw czujników.

- Kinect czyni granie lepszym - od możliwości powiedzenia „Xbox On” i błyskawicznego przejścia na spersonalizowany ekran startowy, do kontrolowania telewizora za pomocą głosu, Smartglass itd. - stwierdził. - Kinect umożliwia szukanie zawartości oraz przełączanie pomiędzy grami i ekranem menu tylko za pomocą głosu. Automatycznie wykryje, który kontroler masz w dłoni. Nie będzie już trzeba przerywać gry znajomym czy przechodzić przez kolejne ekranu menu, by zalogować się i poinformować system, który trzymamy kontroler.

Na forum NeoGAF wypowiedział się także Albert Penello, jeden z menedżerów wysokiego szczebla w Microsofcie, chwaląc możliwości Kinecta.

„Mamy masę opcji prywatności: umożliwiające wyłączenie kamery, mikrofonów lub przełączenie Kinecta w stan czuwania, tylko dla komendy „Xbox One” i kanału IR - użytkownicy otrzymają pełną kontrolę” - napisał.

„Rozumiemy jednak - stąd ta zmiana - że w niektórych przypadkach użytkownicy mogą po prostu nie czuć się komfortowo. Nie chcemy, by tak się działo, więc sensor może być też całkowicie odłączony.”

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze