Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Naughty Dog potwierdza, że europejska wersja The Last of Us jest ocenzurowana

Bez wybuchających głów w sieci.

Studio Naughty Dog potwierdziło, że na terenie Europy wydano ocenzurowaną wersję The Last of Us.

W odróżnieniu od wydania amerykańskiego, podczas rozgrywek sieciowych nie można rozczłonkować przeciwników, zabrakło także wybuchających głów.

Strzał z obrzyna w wersji z USA pozbawia przeciwnika głowy, podczas gdy Europejczycy muszą zadowolić się stróżką krwi. Wszystko wskazuje na to, że ograniczenia dotyczą jedynie trybu dla wielu graczy - w single-player rozczłonkowanie wrogów jest możliwe także w Europie.

„Poziom brutalności i przemocy oceniany jest przez organizacje w poszczególnych krajach, więc gra musi być w niektórych przypadkach delikatnie zmieniona” - napisano na forum PlayStation. Serwis Movie-Censorship.com spekuluje, że ograniczenia wprowadzono, by sprostać restrykcyjnym wymaganiom w Niemczech.

Wersja EU po lewej, US po prawej

Sony wydaje gry na poszczególne regiony, a nie kraje. Stąd gry ocenzurowane w Niemczech są ograniczane także w pozostałych krajach Europy. Podobne kroki podjęto w przeszłości przy Twisted Metal i God of War: Wstąpienie - uważa serwis Movie-Censorship.

Sony Computer Entertainment Europe odmówiło udzielenia komentarza. Rzecznik prasowy PEGI, które nadało The Last of Us kategorię 18+, poinformował, że jego organizacja nigdy nie cenzoruje gier, jedynie ocenia tytuły nadesłane przez wydawcę, w tym przypadku właśnie Sony Computer Entertainment Europe. Tymczasem PEGI nie ma nic do powiedzenia w Niemczech, gdzie kategoriami wiekowymi zajmuje się niezależne USK.

Amerykańska wersja bez cenzury - kluczowy moment w 17:40Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The Last of Us

PS3

Powiązane tematy
PS3
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze