Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Artysta z BioWare ujawnia odrzucone projekty postaci z serii Mass Effect

W tym prawdziwa twarz Tali.

Zobacz także:
Mass Effect 1 - Poradnik
Mass Effect 3 - Poradnik

Matt Rhodes, weteran w studiu BioWare ujawnił szereg grafik koncepcyjnych z popularnej trylogii science-fiction Mass Effect, prezentujące wstępne projekty postaci.

„Bardzo, bardzo wczesny pomysł na Sheparda” zakładał, że główny bohater zdecyduje się szeroko skorzystać z technologii Żniwiarzy by osiągnąć cel, co zamieni go w istotę podobną do Sarena z Mass Effect 1.

Niektóre rysunki opublikowane na blogu Rhodesa pochodzą z bardzo wczesnych etapów produkcji. Artysta pracował m.in. nad projektem twarzy Tali - „gdy jeszcze jej wygląd pod maską nie był czymś istotnym”.

Ostateczna wersja pomysłu obejmowała wygląd kosmity, z białą skórą i kocimi oczami.

„Debata, czy pokazać twarz Tali, trwała bardzo długo. Często powracały prace nad kolejnymi wersjami jej wizerunku” - wspomina projektant. „Osobiście uważam, że to była idealna okazja do sprawdzenia gracza. Tali była jak korespondencyjna koleżanka, ktoś, kogo znasz tylko w sieci. W zależności od tego, jak bardzo gracz jest do niej przywiązany, jak poradzi sobie z wyglądem niezgodnym z oczekiwaniami?”

„Jeśli wyglądałaby jak kosmita, choć trochę odpychająca, to czy nadal traktowałby ją tak samo? Czy wspólna historia i charakter pokonują wygląd? To interesujące zagadnienie i mam nadzieję, że jeszcze zadamy te pytania.”

Idea jest interesująca, ale ostatecznie zastała zarzucona w Mass Effect 3, kiedy BioWare zdecydowało się pokazać prawdziwą twarz Tali, bazującą na standardowym zdjęciu z serwisu sprzedającego fotografie - co rozgniewało część fanów.

Kolejny zestaw obrazków prezentuje nieco straszniejszą wersją ostatniego bossa z Mass Effect 2, którego planowano przedstawić w kształcie ludzkiego noworodka.

Rhodes opublikował także sporo zdjęć humanoidalnej wersji EDI. Niektóre wersje bazowały bardziej na wyglądzie klasycznego robota, z mniejszą liczbą cech ludzkich.

W galerii znaleźć można także kilka grafik z Dragon Age.

Read this next