Tryb dla wielu graczy w The Last of Us - dwie frakcje, dwa typy rozgrywki

AKTUALIZACJA: Pierwszy film z rozgrywki.

Aktualizacja: Hiszpański serwis HobbyConsolas opublikował pierwszy fragment rozgrywki, prezentujący podstawy walki wręcz i z użyciem broni, a także system tworzenia przedmiotów.

*

Oryginalna wiadomość: Tryb wieloosobowy w The Last of Us postawi nas przed wyborem jednej z dwóch frakcji. Deweloperzy z Naughty Dog przygotowali też dwa rodzaje rozgrywki - informuje serwis TheSixthAxis.

lastofusmulti
Będzie naprawdę gorąco

Grupy, do których będzie można dołączyć, zostaną przeniesione z kampanii dla pojedynczego gracza. Członkami obydwu zespołów będą oczywiście wyłącznie ludzie - nie wcielimy się w zainfekowanych.

Modyfikowanie wyglądu postaci ma być podobne do systemu z Uncharted 3. Odblokujemy więc czapki, maski, gesty. Pojawi się też opcja stworzenia własnego emblematu przy użyciu dostępnych wzorów.

Twórcy przygotowali możliwość tworzenia własnego kompletu wyposażenia, ale będzie można też wybrać jeden z czterech gotowych zestawów. Wymieniane przez dziennikarza TheSixthAxis klasy to: assault, sniper, support i stealth. Każdy nosi przy sobie dwie bronie - podstawową i podręczną. Przykładowo - klasa związana ze skradankowym stylem gry wyposażona jest w pistolet z tłumikiem i łuk.

W trybie wieloosobowym rozwijając naszą postać zdobędziemy różne umiejętności pasywne. Ułatwią nam one celowanie, lub sprawią, że przy każdym trafieniu wroga w głowę zregenerujemy trochę punktów życia.

Podczas gry użyjemy również specjalnego systemu Listen Mode, dzięki któremu „usłyszymy” źródła różnych dźwięków. Opcja ta obecna będzie też w kampanii dla jednego gracza, jednak w trybie sieciowym jej używanie będzie ograniczone.

Według relacji, każdy mecz będzie reprezentował jeden dzień w świecie gry. Ostatecznym celem rozgrywki będzie zebranie odpowiedniej ilości zasobów i powiększanie liczby członków klanu w ciągu kilku tygodni - czyli kilkunastu rozgrywek. Co istotne, do każdej grupy dołączać będą postacie sterowane przez sztuczną inteligencję, nie wiadomo jednak, czy będą pomagać w starciach. W jednej drużynie znajdzie się tylko czterech graczy. Wspomniane zasoby zdobywać będzie można wykonując różne czynności na polu bitwy, nawet walcząc czy tworząc przedmioty.

Twórcy chcą zaproponować dwa tryby rozgrywki. W Supply Raid będziemy rywalizować o zasoby z limitem dwudziestu zgonów. Mniej wybaczający będzie tryb Survivors - jeżeli zginiemy, na odrodzenie poczekamy do końca rundy.

The Last of Us zadebiutuje 14 czerwca, wyłącznie na PlayStation 3, w pełnej, polskiej wersji językowej.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami