Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Naughty Dog nie zmieni silnika graficznego na nowej generacji konsol

Studio nie chce popełnić tego samego błędu, co w przypadku przejścia z PS2 na PS3.

Studio Naughty Dog w nowej generacji konsol skorzysta z silnika graficznego, który napędził już m.in. The Last of Us i serię Uncharted.

Jeden z reżyserów w firmie, Bruce Straley przyznał w rozmowie z serwisem DigitalSpy, że studio nie chce popełnić tego samego błędu, co w przypadku przejścia z PS2 na PS3.

- Zaczęliśmy od nowa przed Uncharted 1, a mieliśmy przecież całkiem dobry silnik po serii Jak & Daxter - wspomina producent. - Mogliśmy od tego zacząć, rozbudowując i wprowadzając potrzebne elementy. To wywołało spore zamieszanie.

- Tworzyliśmy nową serię, z nowym silnikiem, z wielkimi oczekiwaniami. Nikt dostatecznie szybko nie otrzymał zestawów producenckich, a jak wszyscy wiemy, programowanie na potrzeby całkiem nowego sprzętu jest bardzo trudne.

- Dostaliśmy nauczkę i teraz, przechodząc na nową generację, chcemy błyskawicznie dostosować nasz dotychczasowy silnik i powiedzieć: „Okay, mamy świetną sztuczną inteligencję i dobry system renderujący” - tłumaczy Straley.

- Wszystkie te systemy już funkcjonują. Dopiero gdy na czymś się zatniemy, zaczniemy się zastanawiać: „Co musimy zmienić? Gdzie rozszerzyć możliwości? - dodaje.

Najnowsza gra Naughty Dog - postapokaliptyczne The Last of Us - zadebiutuje 14 czerwca w pełnej polskiej wersji językowej.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a powstało na silniku Naughty Dog Engine w wersji 3.1Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze