Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

World of Warcraft straciło 1,3 mln abonentów w ostatnich miesiącach

Szczegóły raportu finansowego Activision za I kwartał: „Pozostajemy ostrożni”.

World of Warcraft straciło około 1,3 mln subskrybentów w ostatnich trzech miesiącach - wynika z raportu finansowego, opublikowanego przez Activision.

Pomimo tego, gra Blizzarda pozostaje najpopularniejszym tytułem MMO na rynku, a abonament regularnie płaci jeszcze 8,3 mln graczy. Bobby Kotick, szef Activision Blizzard przyznał, że najwięcej rezygnacji z subskrypcji zanotowano w Azji, gdzie wzrasta konkurencja ze strony produkcji Free to Play.

Świetnie poradził sobie natomiast StarCraft II: Heart of the Swarm. Już w ciągu dwóch dni po premierze sprzedano 1,1 mln egzemplarzy, zarówno w wersji pudełkowej, jak i cyfrowej.

Z raportu wynika także, że w przeliczeniu na dolary, dwoma najlepiej sprzedającymi się tytułami w Europie i Ameryce Północnej były Skylanders: Giants oraz Call of Duty: Black Ops 2. W przypadku pierwszej gry pod uwagę brano nie tylko oprogramowanie, ale także figurki.

Ogólnie, w pierwszym kwartale fiskalnym 2013 roku, zakończonym 31 marca, Activision wypracowało przychody na poziomie 1,324 mld dol., w porównaniu do 1,172 mld w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Mimo pozytywnych wyników, Kotick ostrzega przed nadmiernym optymizmem: „Wystartowaliśmy w tym roku solidnie, ale uważamy, że ryzyko i niepewność związane z drugą połową roku są poważniejsze, niż pierwotnie sądziliśmy. Zmiany w datach premier, rozczarowujący start Wii U, niepewność związana z nową generacją konsol, mniejsza liczba abonentów World of Warcraft oraz problemy w gospodarce światowej, dają powody do obaw. Dlatego też pozostajemy ostrożni” - napisano w raporcie finansowym.

Na świecie jest coraz mniej pand

Read this next