GTA V - informacje z nowych zapowiedzi

Powraca modyfikowanie samochodów i statystyki postaci. „Problemy z grafiką.”

Szereg serwisów internetowych miał okazję zobaczyć w akcji najnowszą część serii Grand Theft Auto w siedzibach Rockstara w Nowym Jorku i Londynie. Opublikowane zapowiedzi dają odpowiedź na kilka pytań dotyczących trzech dostępnych w grze postaci, miasta Los Santos czy zadań pobocznych.

Jak już wiadomo, świat gry będzie pięciokrotnie większy niż w innej grze producenta - Red Dead Redemption. Serwis Gamespot informuje, że Los Santos i okolica aż tętni od zadań pobocznych, tym razem sprytnie wkomponowanych w życie miasta. W jednej z misji bohater spotyka celebrytę proszącego o pomoc w obronie przed natrętnymi paparazzi. Wskakujemy do samochodu i uciekamy ścigającym nas na złamanie karku fotografom.

Poznaliśmy także kilka nowych szczegółów na temat nurkowania - nowości w serii. W zależności od lokacji, w której wskoczyliśmy do wody, czeka nas eksploracja zatopionych okrętów, ale także platform wiertniczych. Wśród morskich toni na nieostrożnych graczy czekają rekiny.

Jednak Shaun McInnis z Gamespotu odkrył w sobie także mroczną naturę i zauważył, że spotkanego na drodze autostopowicza możemy nie tylko podwieźć do domu, ale równie dobrze zostawić na pożarcie kojotom czy własnoręcznie zatłuc.

Inne aktywności poboczne obejmują: jogę, skoki ze spadochronem, golfa, tenis, triathlon, wyścigi motocyklowe, base jumping i napady na bankomaty. Wygląd bohaterów będziemy mogli modyfikować za pomocą tatuaży i różnych fryzur.

Do serii powróci także znana z San Andreas możliwość modyfikacji pojazdów. Garaże Pay-n-Spray posłużą nie tylko do szybkiej zmiany lakieru, ale także do instalacji nowych części, zmieniających wygląd i osiągi.

Tymczasem lektura Edge Online przynosi nieco więcej informacji na temat trójki bohaterów w Grand Theft Auto 5. Jak już wiemy, pomiędzy postaciami będziemy mogli swobodnie się przełączać, wykorzystując pad kierunkowy. Michael, Franklin i Trevor mają własne życie i zainteresowania, nigdy więc nie wiemy, w jakiej zastaniemy ich sytuacji.

Dziennikarze brytyjskiego magazynu zastali Franklina skaczącego z helikoptera ze spadochronem, Michael spokojnie opuszczał właśnie hotel Von Crastenburg w Vinewood, a szalony Trevor obudził się zakrwawiony, w samej bieliźnie na jednej z okolicznych plaży, z butelką whiskey w ręku.

Główna linia fabularna opowiada o wykonywanych przez trójkę bohaterów skokach. Same akcje trzeba dokładnie zaplanować i przygotować, co często rozciąga się na dodatkowe zadania. Do wykonania niektórych napadów nie wystarczy nasze wesołe trio - będziemy musieli zaangażować dodatkową pomoc, decydując się na mniejsze zyski, ale większe bezpieczeństwo.

Do serii powrócą także statystyki postaci. Strzelanie, zdolność prowadzenia pojazdów czy pilotażu zwiększają się wraz z korzystaniem z tych zdolności. Rośnie także wytrzymałość, pojemność płuc, siła czy umiejętność skradania, a wraz z rozwojem odblokujemy nowe gadżety i bonusy.

Każda z postaci dysponuje także umiejętnością specjalną, z której korzystamy w ramach specjalnego paska pod mini-mapą. Michael potrafi spowolnić upływ czasu podczas walki, Franklin podczas jazdy samochodem, a Trevor wpada w „bitewny szał” i otrzymuje mniejsze obrażenia, samemu będąc bardziej śmiercionośnym.

Dziennikarz Edge zauważył także, że sama walka i strzelaniny przypominają niemal identyczne rozwiązania zastosowane w Max Payne 3, choć postacie są nieco bardziej dynamiczne. Również podczas walki przydaje się współpraca trójki bohaterów. Franklin preferuje bezpieczną osłonę, zza której informuje o pozycjach wrogów, doświadczony Michael bez problemów przeskakuje pomiędzy kryjówkami, a Trevor - jak to Trevor - swobodnie korzysta z karabinu snajperskiego, by po chwili przywalić z granatnika.

Łyżkę dziegciu w swojej relacji dokłada serwis Polygon, informując o problemach z grafiką, która nie prezentuje się już tak olśniewająco jak dawniej. „Sprzęt po prostu nie radzi sobie z ambitnym zadaniem, postawionym przez Rockstar” - napisał Russ Frushtick. Warto zauważyć, że wszystkie relacje bazują na wersji gry uruchomionej na PlayStation 3. Dziennikarz zwraca uwagę, że w porównaniu do trailerów tekstury są niższej rozdzielczości, gorsza jest także mimika twarzy.

Pełna wersja gry ukaże się 17 września na PlayStation 3 i Xboksie 360. Wydawca nadal nie przekazuje żadnej informacji o premierze na PC.

Reklama

Skocz do komentarzy (7)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (7)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami