Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowe cywilizacje i ulepszony system handlu w Civilization 5: Brave New World

Premiera już 12 czerwca.

Zobacz także: Poradnik do Civilization V

Firaxis Games, studio odpowiedzialne za produkcję Civilization 5, ujawniło kolejne szczegóły na temat drugiego rozszerzenia do gry - Brave New World. Twórcy przygotowują ulepszony system handlu, dodatkowe cywilizacje i nowe warunki zwycięstwa kulturowego.

Poza zaprezentowaną 15 marca cywilizacją Polski pod wodzą Kazimierza III Wielkiego, zagramy także jako Aszurbanipal, król Asyrii, Piotr II z Brazylii, Maria I z Portugalii oraz Shaka, wódz Zulusów.

Większe zmiany przeprowadzono w systemie handlu, który jest teraz jednym z ważniejszych elementów gry. Gracze będą mogli ustanawiać szlaki handlowe, także wewnątrz własnego terytorium, co pomoże w łatwiejszej dystrybucji towarów.

- Wyobraź sobie, że budujesz jeden z cudów w Krakowie - mówi Ed Beach, producent gry w rozmowie z serwisem Polygon. - Możesz skupić wszystkie posiadane jednostki handlowe, by zwiększyć produkcję i wznieść budowlę szybciej niż przeciwnicy.

W Brave New World zmienią się także warunki zwycięstwa kulturowego. Zwyciężymy w ten sposób jedynie, jeśli uda się zaszczepić wybrane ideologie w innych cywilizacjach. Wpływy zwiększymy nie tylko przez budowę monumentów, ale też z wykorzystaniem wielkich artystów i ich dzieł.

Civilization 5: Brave New World ukaże się na PC i Maca już 12 czerwca.

Premiera Sid Meier's Civilization V odbyła się 24 września 2010 roku. W systemie turowym kierujemy jedną z cywilizacji, a zadaniem gracza jest wypracowanie technologicznej lub wojskowej przewagi nad przeciwnikiem. Dotychczas ukazało się jedno rozszerzenie - Bogowie i Królowie.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Sid Meier's Civilization V

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze