Ponad 10 minut rozgrywki z Dark Souls 2, kolejne szczegóły na temat gry

Twórcy bazują na sprawdzonych rozwiązaniach z poprzednich części serii.

Reżyser Dark Souls 2, Yui Tanimura oraz producent Tak Miyzaone z Namco Bandai zaprezentowali ponad 10 minut rozgrywki z gry w wywiadzie przeprowadzonym przez serwis IGN.

I choć twórcy obiecują, że poprawie ulegała grafika, to wizualnie całość przypomina poprzednią cześć serii - Dark Souls. Powróci znana mechanika rozgrywki i systemy; dopracowano jednak wiele szczegółów.

Prezentacja rozgrywki z Dark Souls 2 z udziałem twórców

Mroczne zakamarki będziemy mogli oświetlać za pomocą trzymanej w lewej ręce pochodni, nie rezygnując przy tym z tarczy. W filmie widać także, że postać gracza przełącza się pomiędzy trzema typami oręża (mały miecz, topór i dużo większy miecz). Nie wiadomo, czy taka opcja trafi do pełnej wersji gry, czy powstała tylko na potrzeby prezentacji.

Gdzieniegdzie umieszczono specjalne zamki w postaci paskudnych twarzy, wyrzeźbionych w murze. Użycie odpowiedniego klucza wywoła przeróżne efekty, jak zapalenie się okolicznych pochodni. Od gracza zależy, jaki rodzaj klucza użyje w danej sytuacji.

Jeden z obszarów gry nazwano „posiadłością smoków”. „W tym miejscu w przeszłości przeprowadzano eksperymenty na smokach” - wyjaśniają twórcy. Gracz podnosi z ziemi przedmiot, a do życia budzi się ogromny szkielet gada. Przeciwnik rzuca się na gracza, jednak po chwili rozpada się na kawałki. Nie jest jasne, czy przyjdzie nam walczyć z podobnymi wrogami jak w poprzednich częściach serii.

Z drugiej strony, gdy postać kontrolowana przez gracza strzeliła z łuku do cyklopa, ten wpadł w szał i zniszczył pobliski mur. Ponownie, nie mamy pewności, czy była to skryptowana sekwencja, czy też możemy spodziewać się podobnych niespodzianek na każdym kroku.

2

Tenimura odpowiadał także na pytania dziennikarza IGN. Potwierdził, że Dark Souls 2 znów będzie oszczędne w opowiadanej historii.

- Jednym z ważnych elementów całej serii jest styl narracji. Zachęcamy graczy, by sami przyglądali się małym i większym detalom umieszczonym w grze i stworzyli swoją własną opowieść - mówił reżyser.

Dodał również, że studio From Software „niekoniecznie stworzy grę bardziej przystępną”, ale raczej „postara się lepiej wyjaśnić, co chcemy przekazać poprzez koncept rozgrywki z Dark Souls” - cokolwiek by to miało znaczyć.

Tenimura poinformował, że animacje ulepszono, wykorzystując żywych aktorów i sesje motion capture.

Prace nad Dark Souls 2 rozpoczęły się we wrześniu zeszłego roku, razem z poprawkami i DLC do Dark Souls. Według zapowiedzi, studio From Software może nie zdążyć z premierą na 2013 rok.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami