Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowy Thief bez klasycznego trybu multiplayer

Twórcy chcą skoncentrować się na kampanii fabularnej. Być może wprowadzą wyzwania sieciowe.

Przedstawiciel Eidos Montreal poinformował w rozmowie z Eurogamerem, że nowy Thief nie będzie zawierał klasycznych trybów sieciowych.

Od ogłoszenia gry w 2009 roku nie wspominano o ewentualnym trybie wieloosobowym. Jednak ostatnią grę studia - restart serii Tomb Raider - rozbudowano o multiplayer. Można więc było przypuszczać, że podobnie będzie w przypadku Thief. Odpowiedź twórców sugeruje, że nie powinniśmy spodziewać się klasycznych rozgrywek i walk graczy na zamkniętych mapach, choć jakiś komponent sieciowy może ostatecznie pojawić się w nowych przygodach Garretta.

- Na obecną chwilę, klasyczny multiplayer w stylu Tomb Raider nie jest planowany - mówi producent Eidos Montreal, Stephane Roy.

W takim razie napiję się sam

- Przyglądamy się innym możliwościom, może tryb wyzwań z jakimś komponentem sieciowym, ale będę szczery - naszym celem jest dostarczenie jak najlepszego produktu dla pojedynczego gracza. Chcemy przywrócić tę serię; przekonać graczy, że interesuje nas przyszłość. To bardzo wymagające zadanie, więc nie chcę, by mój zespół marnował energię... Chcę, by byli skoncentrowani - dodaje.

W ostatnich latach wielu twórców decydowało się na wprowadzenie trybów sieciowych do gier, które tradycyjnie koncentrowały się na kampanii fabularnej. Wydawcy chcą w ten sposób powstrzymać sprzedaż na rynku wtórnym i zmniejszyć liczbę pudełek oddawanych do sklepów po ukończeniu fabuły. Multiplayer pojawił się m.in. w Uncharted i Tomb Raider.

Ale reakcje na podobne rozwiązania są w najlepszym wypadku mieszane. Istnieją serie, które od początku stawiały na oba tryby, jak Gears of War czy Halo, a w niektórych przypadkach wprowadzenie opcji sieciowych wyszło grze na dobre - jak w Assassin's Creed.

Jednak, jak informuje serwis Penny Arcade, zainteresowanie usługami sieciowymi na X360 i PS3 powoli się zmniejsza, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, więc decyzja Eidos Montreal nie powinna być zaskoczeniem.

Rozgrywka w Thief nie przypomina bezpośrednio rozwiązań z ostatniego Hitmana. Twórcy przyznają jednak, że śledzą postępy gracza. Być może więc asynchroniczny tryb multiplayer mógłby się sprawdzić także w przygodach Garretta.

Tryb wyzwań może być interesujący. Jedną z największych zalet wydanego w zeszłym roku Hitmana: Rozgrzeszenie był właśnie tryb Kontraktów. Coś podobnego, bazującego na licznych możliwościach przejścia etapu, mogłoby być atrakcyjne w Thiefie.

- Może jakiś tryb wyzwań z elementami sieciowymi byłby interesujący - mówi Roy. - Zobaczymy w przyszłości, co z tego wyjdzie. Powiem coś więcej, gdy spotkamy się następnym razem.

Thief ukaże się w przyszłym roku na PC, PS4 i „inne platformy nowej generacji” (nowy Xbox). Zobacz także naszą zapowiedź nowej części serii.

Read this next