Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Bethesda: trwają prace nad „nową wersją” Doom 4, plany odnośnie Rage 2 anulowane

Nad grą pracuje cały zespół id Software, pojawiają się jednak rozmaite trudności.

Bethesda potwierdziła, że „nowa wersja” Doom 4 znajduje się w produkcji. Prawdopodobnie gra przygotowywana jest na konsole nowej generacji, ale ukaże się na półkach raczej w odległym terminie.

Według źródeł serwisu Kotaku, data premiery pozostaje niewyznaczona od czasu restartu prac pod koniec 2011 roku, a sama produkcja napotyka na rozmaite trudności.

Jeden z informatorów Kotaku cytuje producenta wykonawczego koncernu ZeniMax, właściciela zarówno Bethesdy, jak i id Software. Miał on powiedzieć: „Doom 4 może i powinien być tak dużą grą jak Skyrim”, zarówno pod kątem sprzedaży, jak i wpływu na kulturę masową.

Bethesda potwierdza tylko, że prace nad Doom 4 są kontynuowane i odnosi się do wspomnianego restartu.

„Wcześniejsza wersja Doom 4 nie prezentowała jakości i dawki emocji, jaką id Software i Bethesda chciałyby zaoferować fanom Dooma na całym świecie” - wyjaśnia w nowym oświadczeniu Pete Hines, szef marketingu Bethesdy.

„W związku z tym, id Software skoncentrowało wysiłki na nowej wersji Doom 4, która powinna spełnić bardzo wysokie oczekiwania wobec tej gry i marki. Damy znać, gdy będziemy gotowi, by powiedzieć coś więcej.”

Jednocześnie, prawdopodobnie ze względu na niskie wyniki sprzedaży gry Rage, ZeniMax zdecydował się anulować prace nad Rage 2 i zmniejszyć plany, co do dodatków DLC do wydanej pierwszej części.

Obecnie cały zespół id Software pracuje nad Doom 4.

Doom to jedna z najpopularniejszych serii strzelanek. Pierwsza część została wydana w 1993 roku. Prace nad Doomem 4 zostały ogłoszone pierwotnie w 2008 roku.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

DOOM (2016)

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Zbigniew Jankowski

Zbigniew Jankowski

Editor

Od ponad 20 lat związany z mediami internetowymi, a w międzyczasie także z czasopismami o grach wideo oraz prasą regionalną.
Komentarze