Aktualizacja #4 (22.02.2013 r): Sony pod koniec konferencji prasowej w USA poinformowało, że premiera nowej konsoli nastąpi jeszcze w 2013 roku, w okresie świątecznym. Data z pewnością dotyczy Stanów Zjednoczonych. Co z Europą?

Zapytany o to przez dziennikarzy serwisu MCV Jim Ryan, szef PlayStation w Europie, odpowiedział: - Nie mówimy o tym, czy 2013 r. dotyczy także Starego Kontynentu. Możecie z tego wyciągnąć jakieś wnioski - jakie tylko chcecie. Ale nie powinniście.

Wygląda na to, że Sony jeszcze nie podjęło decyzji w tej sprawie. - Zbyt wcześnie, by o tym mówić - powiedział z kolei Eurogamerowi Shuhei Yoshida, nadzorujący pracę wewnętrznych studiów deweloperskich Sony.

Próbowaliśmy dowiedzieć się czegoś także od rodzimego oddziału firmy w sprawie debiutu PS4 w Polsce. Czy nastąpi w 2013 roku? Monika Wenker, PR & Event Specialist w Sony Computer Entertainment Polska odpowiedziała: - Nie mamy informacji na ten temat.

Aktualizacja #3 (21.02.2013 r): Shuhei Yoshida z Sony Worldwide Studios poinformował w rozmowie z serwisem Engadget, że tytuły zakupione na PlayStation Network i zapisane stany gry nie przeniosą się na nową konsolę.

Producent tłumaczył, że na przeszkodzie stanęły różnice w architekturze obu konsol. Jednocześnie obiecał, że firma postara się udostępnić już kupione gry „w jakiejś formie” na nowym sprzęcie.

Aktualizacja #2 (21.02.2013 r): Znamy oficjalną specyfikację techniczną, w głównych punktach zgodną z wcześniejszymi przeciekami.

PS4 działa na chipie zaprojektowanym przez AMD. Procesor zawiera osiem rdzeni x86-64 i nowoczesny procesor grafiki. W GPU wbudowano 18 sprzężonych jednostek obliczeniowych o łącznej wydajności 1,84 TFLOP, którą można wykorzystać w grafice, symulacjach lub ich połączeniu.

System bazuje na 8 GB ujednoliconej pamięci GDDR5. Przepustowość łącza w systemie wynosi 176 GB/s.

Główny procesor x86-64 AMD „Jaguar”, 8 rdzeni GPU: 1,84 TFLOPS, procesor graficzny AMD, oparty o kartę Radeon
Pamięć 8GB GDDR5
Dysk twardy Wbudowany
Napęd optyczny (tylko do odczytu) Blue-ray 6xCAV; DVD 8xCAV
I/O USB SuperSpeed (USB 3.0), AUX
Komunikacja Ethernet, IEEE 802.11, Bluetooth
Wyjścia AV HDMI, wyjście analogowe AV, wyjście cyfrowe (optyczne)

Aktualizacja: Shuhei Yoshida, szef Worldwide Studios w Sony Computer Entertainment tłumaczył w rozmowie z serwisem Polygon, dlaczego na konferencji nie zaprezentowano konsoli.

- Potrzebowaliśmy coś do pokazania na później - wyjaśnił. Czy sprzęt zobaczymy na tegorocznych targach E3? Yoshida odparł, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie.

- Konsola to tylko pudło - tłumaczył fakt prezentacji nowego modelu Dual Shock. - Kontroler był bardzo ważny, bo posiada przycisk Share [do dzielenia się fragmentami rozgrywki ze znajomymi - dop. red.], a konsola to tylko konsola - przyznał.

Oryginalna wiadomość (21.02.2013 r.): Podczas konferencji w Nowym Jorku, Sony oficjalnie zapowiedziało konsolę nowej generacji - PlayStation 4. Premiera „na święta 2013 roku”. Nie podano dokładnej daty debiutu ani ceny urządzenia. Wciąż nie wiemy jak wygląda PS4.

Kontroler

Choć nie zaprezentowano wyglądu nowego sprzętu, Sony pochwaliło się Dual Shock 4. Kontroler wygląda i jest wyposażony w fukcje, o których pisaliśmy przy okazji ostanich przecieków. Na przodzie znaduje się panel dotykowy, wbudowano także czujnik Move, służący do wykrywania graczy.

Funkcje społecznościowe

Dual Shock 4
Pierwsze oficjalne zdjęcie Dual Shock 4

W PS4 ważne są interakcje społeczne, więc do poprzedniej architektury systemu dodano nowe funkcje. System kompresji i dekompresji filmów, zapewnia płynne przesyłanie obrazu z gier. Gracze będą mogli podzielić się swoimi wyczynami ze znajomymi, wciskając przycisk „Share” na kontrolerze, przejrzeć kilka ostatnich minut gry, oznaczyć rozgrywkę i wrócić do gry. Film wgrywa się w tle. Gracze mogą dzielić się obrazkami i filmami ze znajomymi w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook.

PS4 umożliwia też transmitowanie przebiegu rozgrywki za pomocą serwisów internetowych, jak Ustream. Znajomi mogą na żywo komentować postępy, a jeśli gracz utknie na trudnym poziomie, dołączą do gry i zaoferują, w zależności od tytułu, eliksiry zdrowia czy specjalną broń.

Integracja z innymi urządzeniami

PS4 wykorzysta drugi ekran, z PS Vita, smartfonów czy tabletów, aby umożliwić granie bez dostępu do stacjonarnej konsoli. Posiadacze PS Vita przeniosą tytuły z PS4 z telewizora w salonie na przenośny gadżet.

Twórcy szykują także aplikację PlayStationApp, dzięki której iPhony, iPady i telefony oraz tablety działające na systemie Android posłużą jako drugi ekran. Na dodatkowym urządzeniu wyświetlimy mapy z gier, kupimy gry na PS4 i sprawdzimy postępy znajomych.

Tryb wstrzymania

PS4 znacznie skróci czas oczekiwania na uruchomienie gry. „Tryb wstrzymania” przełącza system na niski pobór energii i przerywa rozgrywkę. Zapisane stany gier sa przechowywane w pamięci RAM - wystarczy wcisnąć przycisk zasilania, by powrócić do miejsca, w którym skończyliśmy. Użytkownicy mogą uruchomić równocześnie kilka aplikacji, jak przeglądarka internetowa.

Tryb wstrzymania umożliwi także pobieranie i aktualizowanie gier w tle. Tytuły w wersjach cyfrowych uruchomimy już podczas ściągania.

Personalizacja

Na nowo zaprojektowano interfejs. Gracze zapoznają się z informacjami udostępnionymi przez ich znajomych. Według Sony, celem PS4 jest skrócenie czasu pobierania cyfrowych gier do zera. Jeśli system dobrze pozna upodobania użytkownika, przewidzi, jaka gra zostanie pobrana jako następna i automatycznie rozpocznie pobieranie.

Gaikai

Usługi PlayStation Network zostaną połączone z technologią „chmury” - Gaikai. Sony umożliwi grę w darmowe wersje próbne różnych produkcji, bez potrzeby ściągania przygotowanych przez producentów wersji demonstracyjnych. Długofalowym celem jest rozbudowanie bibliotek PlayStation tak, by mieściły ponad 3000 tytułów na PS3, teraz dostępnych też na PS4. Nowa konsola nie zaoferuje natywnego wsparcia dla starszych tytułów.

Reklama

Komentarze (28)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały