Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

System Shock 2 pierwotnie zatytułowano Junction Point

Dokument projektowy dołączany jest do każdego zakupu gry w GOG.com.

Oryginalny dokument projektowy System Shock 2 ujawnił, że gra pierwotnie nosiła tytuł Junction Point (nazwę wykorzystał później Warren Spector, podczas zakładania własnego studia). Od dziś gra dostępna jest na platformie GOG.com.

W dokumencie czytamy: „Elementem wyróżniającym jest fakt, że tytuł łączy atmosferę mrocznych podziemi ze światem science-fiction. W pierwotnym założeniu System Shock był grą RPG, nie strzelanką.”

„Niektórzy dziennikarze i gracze uznali tytuł za kolejny klon Dooma, co ograniczyło sukces finansowy produkcji” - czytamy w komentarzu do pierwszej części serii.

„W Junction Point jasno stawiamy na gatunek RPG i rozwijamy elementy z System Shock.”

Grafika koncepcyjna z System Shock 2

W dokumencie projektowym można znaleźć kilka ciekawych informacji. Na przykład to, że „akcja w Junction Point toczy się tempie RPG, a nie deathmatchu z Quake'a” czy „rozwija się nie tylko kolekcja uzbrojenia, ale także postać gracza”.

„Większość strzelanek na PC to gry oparte na teorii wyniszczenia. Gracz może oberwać ze strzelby, granatów i BFG, zanim w ogóle poczuje, że jest ranny” - wyjaśniają twórcy. „Broń palna w System Shock była dużo bardziej śmiercionośna. Ważne było atakowanie z zaskoczenia. Podobną filozofię zastosujemy w Junction Point.”

Atmosferę w grze określono jako „klimatyczne połączenie System Shock i Czasu Apokalipsy”. „Junction Point opowiada mroczną historię, rozgrywająca się w mrocznych czasach. Atmosfera w pierwszej części serii przypominała raczej Alone in the Dark czy Resident Evil niż Doom.”

Zobacz na YouTube

Oryginalny dokument projektowy jest dodawany do każdego zakupu System Shock 2 na GOG.com. Otrzymujemy też nagranie rozmowy z Kenem Levine'em, pochodzące z 1999 roku.

Prowadzący rozmowę w radiu był wyraźnie podekscytowany premierą nowej gry. Pytał m.in. o możliwość włączenia dźwięku przestrzennego.

- Wspieramy EAX - potwierdził Levine. - Możesz podpiąć cztery głośniki, wszystko brzmi wspaniale. Grałem tak wczoraj i tak się wystraszyłem, że aż musiałem przestać - dodał producent.

- Ha ha ha ha ha, uwielbiam to! - radował się rozmówca. - Kocham ze strachu zrzucać wszystko z biurka, ha ha ha, podczas gry, ha ha ha ha ha!

System Shock 2 ukazał się w 1999 roku. To połączenie strzelanki z perspektywy pierwszej osoby, RPG-a i horroru. Akcję osadzono w 2114 roku, w futurystycznych klimatach cyberpunk. Gracz wciela się w żołnierza, który przebywa na statku kosmicznym i musi walczyć z szerzącą się plagą obcych.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

System Shock

PC

System Shock 2

PC

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze