Dead Space 3 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia misji, wskazówki i porady.

Witamy w poradniku i solucji do gry Dead Space 3. Ostatnia część sagi Dead Space zakończy się tutaj, w Dead Space 3. Ponownie towarzysz Isaakowi w podróży przez bezkres kosmosu, a tym razem nawet przez więcej miejsc. Niebezpieczne środowisko i śmiertelni wrogowie, to niektóre problemy, jakim będziesz musiał stawić czoło w głębi kosmosu. Jednak z naszym kompletnym opisem przejścia całej gry nie zgubisz się ani w przestrzeni kosmicznej, ani na lodowej planecie Tau Volantis. Od prologu do ostatniego rozdziału, z tym poradnikiem nie przegapisz żadnego ważnego elementu, ani nie zostaniesz złapany przez Necromorphy. Ponadto znajdziesz tutaj wiele przydatnych wskazówek i podpowiedzi, jak radzić sobie z różnymi rodzajami przeciwników oraz w jaki sposób korzystać z warsztatu, broni i ekwipunku.

*

Spis treści

Dead Space 3 - Spis treści, Technologie Isaaka
Dead Space 3 - Korzystanie ze stołu warsztatowego (Crafting), Najlepsze bronie
Dead Space 3 - Jak walczyć, Opis przeciwników

Dead Space 3 - Prolog, Rozdział 1 - Rude Awakening
Dead Space 3 - Rozdział 2 - On your own, Rozdział 3 - The Lost Flotilla
Dead Space 3 - Rozdział 4 - History´s Ember
Dead Space 3 - Rozdział 5 - Expect Delays
Dead Space 3 - Rozdział 6 - Repair to Ride
Dead Space 3 - Rozdział 7 - Mayhem
Dead Space 3 - Rozdział 8 - Off the Grid
Dead Space 3 - Rozdział 9 - Onward
Dead Space 3 - Rozdział 10 - Now We Know
Dead Space 3 - Rozdział 11 - Signal Hunting
Dead Space 3 - Rozdział 12 - Autopsy
Dead Space 3 - Rozdział 13 - Reach for the Skyw
Dead Space 3 - Rozdział 14 - Everything has its Place
Dead Space 3 - Rozdział 15 - A Change of Fortune, Rozdział 16 - What Lies Below
Dead Space 3 - Rozdział 17 - A Strange City
Dead Space 3 - Rozdział 18 - Kill or be Killed
Dead Space 3 - Rozdział 19 - Blood Moon

Dead Space 3 - Misje opcjonalne
Dead Space 3 - Przedmioty do znalezienia cz. 1 (Prolog - Rozdział 7)
Dead Space 3 - Przedmioty do znalezienia cz. 2 (Rozdział 8 - 13)
Dead Space 3 - Przedmioty do znalezienia cz. 3 (Rozdział 14 - 19)

*

Dead Space 3 - Technologie Isaaka

RIG (Interfejs)

Podobnie, jak poprzedniki w Dead Space 3 nie ma ogromnego paska zdrowia. Wszystko jest wyświetlane na RIG-u, który jest częścią pancerza i broni Isaaka. Poziom życia, tlenu, energii stasis czy amunicji - wszystko wyświetlane jest w ten zintegrowany sposób. Jeśli jesteś nowy w serii Dead Space, to musisz przywyknąć do tego systemu. Zawsze pamiętaj, gdzie patrzeć, aby ocenić poziom poszczególnych parametrów, ponieważ inaczej zostaniesz np. bez amunicji w najmniej odpowiednim momencie.

Pasek życia

Poziom życia znajduje się na kręgosłupie Isaaka. Kiedy obrywasz jego poziom spada, a kiedy zejdzie poniżej 50 procent zacznie świecić na żółto, a gdy bohater będzie blisko śmierci to na czerwono. Podczas gry będziesz znajdował apteczki o różnych rozmiarach. Możesz się leczyć tylko przy ich pomocy, więc nie marnuj ich. W trakcie gry możesz też podnieść poziom życia za specjalne ulepszenia, które możesz dokonywać s pomieszczeniu z kombinezonami.

Stasis i energia stasis

Po znalezieniu modułu stasis na swoim RIG-u zobaczysz nowy kształt półokręgu. Kiedy stasis jest naładowane maksymalnie, będzie on niebieski. Korzystanie z energii powoduje spadek wskaźnika, a kiedy dojdzie on do koloru zielonego, nie będziesz mógł już spowalniać rzeczy i przeciwników. Poczekaj kilka chwil, aż półokrąg się zregeneruje albo skorzystaj ze specjalnej stacji stasis lub paczek z energią. Ilość strzałów spowalniających można zwiększyć korzystając z ulepszeń kombinezonów. Możesz też podnieść efektywność strzału w warsztatach (workbench).

Jeśli jesteś weteranem serii, to dobrze wiesz co to jest stasis i w trzeciej części jego zastosowanie się nie zmienia. Jest to energia umożliwiająca strzelanie we wszystko, co znajduje się w ruchu (przytrzymaj trigger oraz klawisz stasis) - może to być przeciwnik albo obiekt, które po trafieniu zostaną natychmiast bardzo spowolnione. W ten sposób możesz powstrzymać większość niebezpiecznych Necromorphów, zwłaszcza tych ogromnych, szybkich lub atakujących w dużych grupach.

Możesz też spowalniać przedmioty. Szybko zbliżające się obiekty lub obracające wentylatory można spowolnić i przejść przez pułapkę. Dlatego jeśli kiedykolwiek natkniesz na szybko poruszającą się przeszkodę, to nie zapominaj o wspaniałej mocy, jaką jest stasis.

Oczywiście nie możesz z niej korzystać w nieskończoność. Podczas gdy telekineza jest niewyczerpalna, ze stasis możesz początkowo skorzystać tylko dwa razy. Potem musisz uzupełnić energię w specjalnej stacji, użyć stasis pack albo poczekać na regenerację. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać, zwłaszcza w środku walki. Powinieneś ulepszyć moc stasis poprzez rozwinięcie RIG-a. Będzie to bardzo przydatne w późniejszych poziomach.

Telekinesis (Telekineza)

W porównaniu do stasis telekineza jest łatwiejsza w użyciu, ponieważ nie ma ograniczeń w jej używaniu. Tak długo, jak RIG jest wyposażony w moduł telekinezy możesz manipulować grawitacją i przesuwać ogromne obiekty. Wyceluj w dany obiekt, przytrzymaj trigger oraz klawisz telekinezy. Tak długo, jak obiekt będzie posiadał odpowiednie parametry (nie będzie zbyt duży, ani przygwożdżony do podłogi), tak długo będzie unosił się w powietrzu. Po puszczeniu klawiszy spadnie na ziemię.

Będziesz często korzystał z tej mocy, aby oczyścić sobie drogę i przesuwać ciężkie obiekty w wybrane miejsca. Długie obiekty możesz z kolei wykorzystać jak mosty lub kładki, pozwalające dotrzeć w niedostępne wcześniej miejsca. Telekineza umożliwia też otwieranie włazów czy przesuwanie dźwigni.

Telekineza może też stanowić niebezpieczną broń. Nie możesz podnieść Necromorpha, ale możesz przy jej pomocy unieść ostre lub wybuchające obiekty i rzucić nimi w przeciwników. Wystarczy wybrać dany przedmiot, podnieść go, namierzyć wroga i zwolnić spust. Ten atak może być też ulepszany.

Oxygen i Body Heat (Tlen i Ciepło ciała)

Podczas wejścia do atmosfery, w której nie można oddychać, nad paskiem stasis pojawi się nowy wskaźnik. Pokazuje pozostałą ilość tlenu. Gdy zacznie błyskać na czerwono, znajdź stację uzupełniania tlenu albo opuść niebezpieczne środowisko i w normalnej atmosferze uzupełni poziom tlenu.

Kombinezon nie tylko chroni cię przed warunkami panującymi w przestrzeni kosmicznej, ale również zabezpiecza przed panującymi tam bardzo niskimi temperaturami. Jeśli kombinezon zostanie uszkodzony, to bohater może wychłodzić się na śmierć. W trakcie takiego zagrożenia wskaźnik tlenu zamienia się we wskaźnik informujący o temperaturze ciała. Zaczynasz z 37 stopniami Celsjusza, a z czasem wartość ta zaczyna spadać. Kiedy dotrze do zera Isaac zostanie martwy. Znalezienie ciepła nie jest trudne - wystarczy znaleźć ocieplone pomieszczenie, ogień albo palący się wrak. Wystarczy wtedy podejść do takiego obiektu, aby bohater się ogrzał.

Amunicja

Podczas celowania ujrzysz ilość amunicji na RIG-u. Pokazuje on, ile naboi zostało ci w danym rodzaju broni. Pewnym ułatwieniem jest również kolor, który zmienia się z zielonego na żółty, potem na czerwony, po którym musisz przeładować. Gdy czerwony pasek pojawi się nad i pod wskaźnikiem amunicji, to możesz mieć problemy, bo oznacza to prawie kompletny brak naboi. Gdy nie posiadasz już żadnych magazynków zmierz się z przeciwnikami używając innej broni, walcząc wręcz lub korzystając z telekinezy.

Locator (Lokalizator)

Z tym cackiem nigdy się nie zgubisz. Gdyby jednak do tego doszło, aktywuj lokalizator, który wskaże ci, gdzie masz iść. Niebieska linia poprowadzi cię do następnego celu misji. Wystarczy z dziennika misji wybrać inne zadanie (np. opcjonalne), aby lokalizator zaprowadził cię wprost do niego. Jednak uważaj, bo przy pomocy tego urządzenia dojdziesz do celu, ale nie wskaże ci ono ulepszeń i innych przydatnych rzeczy.

*

Surowce, przedmioty i używanie ich

Rodzaje surowców w Dead Space 3

W Dead Space 3 znajduje się sześć rodzajów surowców (resources): Tungsten (wolfram), Semiconductors (półprzewodniki), Scrap Metal (kawałki metalu), Somatic Gel (żel somatyczny), Transducers (transduktory) i Ration Seals (są związane z DLC). Wszystkie przedmioty w grze (bronie, części broni, obwody, magazynki, apteczki itp.) są wykonane z pięciu pierwszych surowców. Są one też wykorzystywane do ulepszania RIG-a.

Łup i pojemniki

Zabijanie wrogów sprawia, że zostają po nich przedmioty. Mogą to być: amunicja, apteczka, stasis pack albo jakiś surowiec. Dlatego dobrze jest podchodzić do ciał i kopać je albo korzystać z telekinezy. Kop lub rzucaj również każdym zielonym lub żółtym pojemnikiem, jakie znajdziesz.

Surowców możesz używać od razu. Jeżeli jednak posiadasz części broni, amunicję itp. przedmioty, które nie będą ci potrzebne w przyszłości, to możesz je zamienić na surowce, które pozwolą ci stworzyć nowe rzeczy.

Scavenger Bots

Podczas swojej przygody natkniesz się na kilka scavenger botów. To małe, zautomatyzowane roboty o ogromnej przydatności w pozyskiwaniu surowców. Musisz jednak wysyłać je w odpowiednie miejsca, ponieważ inaczej wrócą z pustymi rękami.

Scavenger bota możesz postawić praktycznie wszędzie, ale najpierw najlepiej jest zlokalizować dobry punkt. Najpierw użyj scavengera, jak broni i przytrzymaj go tak. Skorzystaj z zamontowanego na nim radaru (klawisz celowania) i rozejrzyj się dookoła. Kiedy na radarze pojawi się strzałka, to znak, że jesteś na dobrej drodze. Poszukaj drabiny, aby dostać wyżej lub niżej (w zależności od tego, co pokazuje strzała). Kiedy strzałka znajdzie się w pozycji centralnej, oznacza to, że jesteś na dobrym poziomie.

Podchodź do wskazanego obiektu. W pewnej chwili radar zacznie migotać na niebiesko. Połóż wtedy robota na ziemi (klawisz strzału), a po paru sekundach da ci znać, że operacja zakończyła się sukcesem. Surowce będą na ciebie czekać w kolejnym spotkanym warsztacie (workbench).

Z radaru warto też skorzystać, gdy usłyszysz pulsacyjny, niski dźwięk. Oznacza to, że surowce są niedaleko.

Tungsten Torque Bar

W czasie gry na pewno natkniesz się za zamknięte drzwi, za którymi znajduje się sporo cennych dóbr. Wtedy z pomocą przychodzi tungsten torque bar, który może zostać stworzony w warsztacie. Warto ze sobą nosić jednego czy dwa, aby nie tracić czasu na powrót do warsztatu, kiedy chcesz szybko dostać się do cennej lokacji.

*

Kombinezony w Dead Space 3

W grze pojawia się sporo kombinezonów, w które możemy ubrać głównego bohatera. Dokonujemy tego w specjalnych komorach znanych pod nazwą „Suit Kiosk”. Stroje zmieniają tylko wygląd bohatera, a nie na jego umiejętności czy sprzęt. Poniższa lista przedstawia miejsca i sposoby dotarcia do poszczególnych kombinezonów.

EVA - kombinezon jest dostępny od trzeciego rozdziału.

Arctic Survival Suit - strój dostępny od ósmego rozdziału.

Archaeologist Suit - kombinezon pojawia się w rozdziale jedenastym.

Legionary Suit - strój staje się dostępny w rozdziale czternastym.

Slite suit - dostępny od szesnastego rozdziału.

Engineering Suit - przejdź grę na jakimkolwiek poziomie trudności.

Security Suit - ukończ grę na którymkolwiek poziomie trudności.

Hostile Environment Suit - wykonaj wszystkie opcjonalne misje (również te wymagające trybu kooperacji).

Deep Dig Suit - zbierz wszystkie części broni (więcej na ten temat w rozdziale Przedmioty do znalezienia).

Flight Suit - zbierz wszystkie artefakty (więcej o nich w rozdziale Przedmioty do znalezienia).

N7 Armor - dostępny tylko wtedy, gdy na twoim dysku znajduje się zapis gry z Mass Effect 3.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Markus Hensel

Markus Hensel

Redakteur

Seit 2011 bei Eurogamer.de dabei. Zockt alles aus dem Hause Blizzard, insbesondere D3, Overwatch, Starcraft 2 und WoW-Raids (auch nach 10 Jahren noch). Hört Rock und Metal, hat einen Drachen-Fetisch, kann mit Fußball nichts anfangen, ist stolzer Besitzer eines Monstergrills und mag Kuchen und Kekse (viel zu sehr).

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami