Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

W Splinter Cell: Blacklist wycięto scenę tortur

„Nie słyszałem wielu pozytywnych opinii na jej temat...” - wyjaśnia producent gry.

Sam Fisher wbija ostrze w klatkę piersiową przeciwnika. Bohater, kierowany przez gracza, kręci nożem, a wróg wije się z bólu. W końcu wyjawia potrzebne informacje. Sceny interaktywnych tortur, prezentowanej na zeszłorocznych targach Gamescom, nie zobaczymy w finalnej wersji Splinter Cell: Blacklist. Negatywne opinie spowodowały, że kontrowersyjny fragment został usunięty.

„Sporo poświęciłem podczas pracy nad grą, więc negatywne opinie nie były czymś przyjemnym” - komentuje Andrew Wilson, producent Splinter Cell: Blacklist. „Ale musisz zdawać sobie sprawę, że takie rzeczy nie przejdą bez echa.”

„To był tylko wycinek gry, moment wyrwany z kontekstu, więc mógł sprawiać wrażenie zbyt brutalnego” - twierdzi Wilson. „Zdecydowaliśmy się na lżejszy ton. Czasami, w trakcie pracy nad grą dostrzegamy, że pewne elementy nie pasują. Dzieje się tak przy każdym projekcie i niektóre rzeczy się wycina” - tłumaczy.

„Oczywiście w pełnej wersji gry nie zobaczymy sceny tortur. Już ją wycięliśmy. Nie słyszałem wielu pozytywnych opinii na jej temat...” - dodaje producent.

„Doszliśmy do takiego momentu, w którym prezentujemy tortury jako efektywne narzędzie, a nie jako jedną z najgorszych rzeczy, na jakie można narazić drugą osobę. To gorsze niż śmierć” - krytykował sytuację Tom Bissell, autor scenariusza do... Gear of War: Judgment.

Po ostatniej zmianie planów, premiera kolejnej cześci przygód Sama Fishera planowana jest na sierpień tego roku.

Pokaz gry z targów Gamescom. Wycięta scena zaczyna się w 1:30.Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

PS3, Xbox 360, Nintendo Wii U, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze