Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowości od Nvidii na targach CES

Konsola, procesor dla tabletów i granie w chmurze.

Na konferencji firmy Nvidia, poprzedzającej targi CES w Las Vegas, producent zaprezentował kilka nowości, które trafią na rynek w tym roku, m.in. nowy procesor, konsolę własnej produkcji i system, który umożliwi grę w „chmurze”.

Tegra 4

Najważniejszym ogłoszeniem jest prawdopodobnie „najgorzej skrywany sekret” firmy, czyli procesor nowej generacji, przeznaczony na urządzenia mobilne - Tegra 4. Szef firmy, Jen-Hsun Huang oficjalnie potwierdził specyfikację techniczną, zgodną niemal w całości z przeciekami sprzed miesiąca. Cztery rdzenie Cortex-A15 CPU i 72 rdzenie GeForce GPU zapewnią wydajność lepszą niż iPad 4 czy Nexus 10 od Google.

Na prezentacji pokazano także dwie gry, działające na nowym urządzeniu: strzelankę Dead Trigger 2 oraz demo technologiczne z Unreal Engine 4.

Project Shield

Tegra 4 napędzi konsolę, którą planuje produkować Nvidia. Urządzenie o nazwie Project Shield bazuje na systemie Android i wyglądem przypomina sporych rozmiarów kontroler z wbudowanym, 5-calowym wyświetlaczem o rozdzielczości 294 dpi.

Jen-Hsun Huang zademonstrował możliwości konsoli na scenie, grając w demonstracyjne wersje Hawken i Real Boxing od polskiej firmy Vivid Games. Bateria w Project Shield zapewni nawet 10 godzin zabawy. Gadżet podłączymy do telewizora poprzez złącze HDMI. Shield obsłuży nawet rozdzielczość 4K (czyli 3840 × 2160 pikseli).

Premiera w drugim kwartale tego roku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Nvidia GRID

Kolejne ogłoszenie Nvidii dotyczyło systemu GRID, który umożliwi uruchomienie gier w „chmurze”, z wykorzystaniem mocy obliczeniowych zewnętrznych serwerów. Prezes firmy zaprezentował możliwości nowego projektu, grając w Trine 2 na kilku urządzeniach, w tym PC i tablecie z Androidem.

Jeden serwer GRID obsłuży 24 użytkowników jednocześnie. Jeśli połączymy 20 jednostek tego typu w duży system, otrzymamy moc obliczeniową na poziomie siedmiuset konsol Xbox 360 - zapewniał Jen-Hsun Huang.

GeForce Experience

Ostatnią z prezentowanych technologii było GeForce Experience, o którym już szerzej pisaliśmy. Aplikacja ułatwi życie posiadaczom PC.

Główną funkcją programu jest automatycznie rozpoznanie możliwości technicznych komputera, wymiana informacji z serwerami Nvidia oraz zaproponowanie optymalnych ustawień, dopasowanych do posiadanej karty graficznej, procesora oraz monitora.

Poniżej demo Need for Speed, kontrolowane za pomocą Project Shield:

Cover image for YouTube video

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Real Boxing

Android, iOS, PlayStation Vita

Trine 2

PS3, Xbox 360, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze