Trwa zamieszanie wokół marki S.T.A.L.K.E.R. Twórcy tytułów, firma GSC Game World, zdementowała doniesienia, o których pisaliśmy wczoraj. Z komunikatu niemieckiej firmy bitComposer wynikało, że nabyła ona prawa do stworzenia kontynuacji serii.

Ukraińskie studio opublikowało na oficjalnej stronie internetowej wpis w tej sprawie, w którym czytamy, że to właściciel firmy, Siergiej Grigorowicz, nadal posiada pełnię praw do marki.

Taką wersję potwierdza kilka niezależnych źródeł. Jedno z nich to blog Siergieja Galyonkina. Z najnowszej wiadomości wynika, że bitComposer nie tylko nie przejął praw do S.T.A.L.K.E.R., ale nigdy nie prowadził nawet rozmów w tej sprawie.

article1
Screen z wczesnej wersji S.T.A.L.K.E.R. 2. Prace nad grą zostały wstrzymane.

Na oficjalnym koncie serii w serwisie Facebook również zdementowano wczorajsze doniesienia. Dodano przy tym, że niemiecka firma zalega z opłatami na rzecz GSC. BitComposer był wydawcą S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci w Stanach Zjednoczonych i części Europy.

Również na stronie internetowej Biura Patentów i Znaków Towarowych USA przy wpisie dotyczącym serii S.T.A.L.K.E.R. jako właściciel wymieniany jest Siergiej Grigorowicz.

Wszystko wskazuje więc na to, że niemiecka firma nabyła prawa jedynie do opowiadania „Piknik na skraju drogi”, które stało się podstawą do stworzenia serii gier. BitComposer może więc stworzyć nowy tytuł oparty o dzieło braci Strugackich, lecz nie będzie to S.T.A.L.K.E.R.

Reklama

O autorze

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Najnowsze

Skasowana gra Star Wars od Visceral Games przypominała Uncharted

Twierdzi scenarzysta „Łotr 1”, który widział projekt.

ArtykułDays Gone - premiera i najważniejsze informacje

Gameplay, fabuła, świat. Wszystko, co wiemy.

Mad Box - kontroler do konsoli na grafikach koncepcyjnych

Panel dotykowy, podpowiedzi podczas gry i podświetlenie.

Windows 10 w miesięcznej subskrypcji? Szef Microsoftu o planach koncernu

Abonament nie tylko dla firm, ale też użytkowników.

Reklama