Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sprzedaż klasycznego RPG Project Eternity „nie ma znaczenia”

Twórcy już planują kolejne części.

W wywiadzie udzielonym serwisowi Gamasutra, Chris Avellone oznajmił, że „nie ma znaczenia”, jeśli premiera Project Eternity okaże się porażką.

- Uważam jednak, że tak się nie stanie - dodał. - Gracze już zapłacili za grę, to jedna z zalet finansowania poprzez Kickstarter. Wszystkie kopie sprzedane po premierze to tylko bonus. Znamy nasz budżet i na tym się skupiamy.

Avellone, dyrektor kreatywny w Obisidian Entertainment, mówił też o ewentualnym sequelu. - Jeśli sprzedamy sporo kopii, na pewno zajmiemy się następną częścią. Jeśli wypracowane zyski nie pozwolą na dalsze prace, prawdopodobnie znów skorzystamy z Kickstartera - wyjaśnił.

Project Eternity to klasyczna gra RPG, nazwana duchowym następcą Planescape: Torment. O zapotrzebowaniu na tytuły tego typu najlepiej świadczy fakt, że już w pierwszym dniu kampanii na Kickstarterze zebrano 1,1 mln dolarów. Cała zbiórka zakończyła się na poziomie 3,9 mln dolarów, co przez jakiś czas stanowiło rekord serwisu.

- Osiągnięcie założonego celu już pierwszego dnia było wspaniałe, ale także trochę straszne. Musimy, szybciej niż pierwotnie zakładaliśmy, zacząć prace nad dodatkowymi elementami gry, które obiecaliśmy wprowadzić po przekroczeniu miliona dolarów dotacji - przyznał twórca.

W wywiadzie Avellone wspomniał także o rezerwie, z jaką do tytułów tego typu podchodzą wydawcy. - Trudno jest kontrolować drużynę za pomocą pada. A to właśnie na konsolach gry generują największe zyski. Wydawcy nie patrzą przychylnym okiem na produkcje wydawane ekskluzywnie na PC - tłumaczył. Project Eternity ukaże się na pecety, ale także na komputery z systemem Linux i Mac OS. Twórcy planują dystrybucję cyfrową, za pośrednictwem Steam i GOG.com, bez zabezpieczeń DRM.

Projekt tworzony jest na bazie silnika Unity. Obisidian Entertainment chce wykorzystać kilka rozwiązań znanych z Dungeon Siege, które pomogą w przyspieszeniu prac. Premiera gry w 2014 roku.

Ogólnym założeniem Project Eternity jest stworzenie gry RPG na wzór klasycznych produkcji, takich jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Gracz wykreuje główną postać, a w toku fabuły dołączą do niego dodatkowi bohaterowie. Obejmiemy kontrolę nad całą grupą, wydawanie rozkazów usprawni system aktywnej pauzy. Świat gry będzie przedstawiony w rzucie izometrycznym.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Pillars of Eternity

PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze